ماحصل تمام فرایند دادرسی در اجرای احکام خلاصه می شود

محمدرضا حبیبی در اولین جلسه کمیته راهبردی قضایی-انتظامی استان افزود: وضع قوانین و اجرای آن با هدف ایجاد عدالت و امنیت در جامعه بوده است و چنانچه در مراحل دادرسی، مرحله پایانی آن که اجرای احکام است به درستی انجام نگیرد آنچه مدنظر قانونگذار بوده است محقق نخواهد شد. وی تصریح کرد: عدم اجرای صحیح …

محمدرضا حبیبی در اولین جلسه کمیته راهبردی قضایی-انتظامی استان افزود: وضع قوانین و اجرای آن با هدف ایجاد عدالت و امنیت در جامعه بوده است و چنانچه در مراحل دادرسی، مرحله پایانی آن که اجرای احکام است به درستی انجام نگیرد آنچه مدنظر قانونگذار بوده است محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: عدم اجرای صحیح و به موقع احکام، علاوه بر بی نتیجه گذاشتن تمام تلاش های قضایی و انتظامی، موجب تجری مجرمین و قانون شکنان نیز می گردد.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از پیگیری های سریع مسائل جنایی حاد استان که در سال قبل اتفاق افتاد، بیان داشت: خوشبختانه در جرائم خشن و جنایی سخت که افکار عمومی را نگران و احساس ناامنی را در جامعه تشدید می کند پیگیری های قضایی و انتظامی بسیار خوب و سریع بود که این مسئله آرامش را به مردم برگرداند.

این مقام قضایی مردم استان یزد را مردمی خوب، متدین و ولایتمدار دانست و بیان داشت: نیروی انتظامی می تواند در پاره ای از مسائل جزئی با ارائه توضیح به جوانان و تذکر عواقب جرائم به آنان مصداق امر به معروف و نهی از منکر از بسیاری از مسائل و ناهنجاری های اجتماعی پیشگیری نماید و در اینگونه موارد نیاز به تشکیل پرونده و ارسال به دستگاه قضایی نیز نمی باشد.

دکمه بازگشت به بالا