۲۰ کیوسک مطبوعات تهران به دلیل عرضه سیگار پلمب شدند

معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ از پلمب ۲۰ کیوسک مطبوعاتی به دلیل عرضه سیگار در سطح این منطقه خبر داد.

موبنا – به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، افشین خدامی با اشاره به دستورالعمل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر مبنی بر برخورد قانونی با فروشندگان و عرضه کنندگان سیگار گفت: در طول هفته گذشته۲۰ کیوسک مطبوعاتی متخلف سطح منطقه پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با فروش مواد دخانی و سیگار در کیوسک های مطبوعاتی در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر و درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان های متولی صورت می گیرد اظهار کرد: براساس قانون فروش سیگار در این کیوسک ها ممنوع است اما به دلیل سودآوری و تقاضای شهروندان، سیگار در برخی کیوسک ها مطبوعاتی به فروش می رسد.

خدامی با اشاره به اینکه فروش سیگار در کیوسک های مطبوعاتی به عنوان یک مکان فرهنگی غیرقانونی است تصریح کرد: کارشناسان اداره ساماندهی صنایع و مشاغل منطقه در بازدیدهای مستمر خود، نسبت به پلمپ کیوسک های متخلف در این زمینه اقدام می کنند.

معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ یادآور شد: ۱۷۱ کیوسک مطبوعاتی و گلفروشی در سطح منطقه ۶ وجود دارد.

خرداد ماه سال گذشته رضا قدیمی مدیرعامل وقت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از ممنوعیت فروش سیگار در دکه های مطبوعاتی خبر داد و گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه با متخلفین برخورد و نسبت به پلمب دکه های عرضه کننده سیگار اقدام می شود.

وی در آن مصاحبه افزود: در مرحله اول این طرح با هماهنگی اتحادیه به متخلفان اخطار کتبی داده شد که ۱۷ دکه مطبوعاتی متخلف در محدوده خیابان ولی عصر(عج) به دلیل عرضه سیگار در گام نخست پلمب شدند.

رضا قدیمی در زمان تصدی مدیریت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل به سازمان رفاه و خدمات اجتماعی درخصوص علت رها شدن طرح ممنوعیت عرضه سیگار در دکه های مطبوعاتی نیز در گفت وگویی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۶ مورد از دکه هایی که سیگار می فروختند پلمب شده اند افزود: به دنبال آن تعدادی از دکه داران از من شکایت کردند که شهرداری تحت چه عنوانی به علت فروش سیگار اقدام به پلمب دکه ها کرده، زیرا این موضوع تداخل صنفی با اتحادیه و اماکن ناجاست و به شهرداری ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه دادگاه حق را به این افراد داد افزود: شهرداری ابزاری برای کنترل و برخورد با این موضوع ندارد و ما صرفا به امانت داری از مردم مالک آن فضا به عنوان معبر عمومی هستیم.

قدیمی با اشاره به اینکه مکان مذکور صرفا به منظور فروش مطبوعات به دکه داران اجاره داده شده تصریح کرد: اگر تخلفی در این زمنیه صورت می گیرد، اتحادیه مربوطه و اماکن ناجا باید با آن برخورد کند.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر شهرداری ابزار لازم برای برخورد با این موضوع را نداشت علت ورود به این مسئله چه بود اظهار کرد: شهرداری تهران بنا به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به موضوع ورود کرد و تصور می کنم در صورت ادامه یافتن طرح، بازتاب خوبی داشت.

به گفته مسئولان شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، یک هزار و ۱۵۰ دکه در شهر تهران وجود دارد که عمده آنها تداخل صنفی دارند، برای مثال دکه برای فروش مطبوعات یا گل است اما سوپرمارکت زده و در کنار آن تعدادی روزنامه و مطبوعات هم می فروشند.

براساس اعلام مدیرعامل سابق شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، دکه های مطبوعاتی که سال گذشته به دلیل فروش سیگار پلمب شده بودند ۱۵ روز بعد با رأی دادگاه باز شدند.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا