صالحی امیری در دیدار با سیدحسن خمینی چه گفت؟/ وزیر ارشاد: مشکل ایران اخلاق است

وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سیدحسن خمینی از نیاز به بازگشت به حیات اخلاقی در جامعه سخن گفت.

موبنا – سیدرضا صالحی امیری که روز سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه از مجلس رای اعتماد گرفت، روز چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه در مراسم دیدار خود و معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در محل پاویون مرقد امام خمینی (ره) گفت: ما امروز به این‌جا آمده‌ایم تا یک بار دیگر تجدید عهدوپیمان داشته باشیم با مراد و مرشد و هویت و اخلاق. با انسانیت، شرافت و معرفت و همه زیبایی‌هایی که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) برای ما آفرید. خدا را شاکریم که گرچه آن امام در پیش ما نیستند شخصیتی وجود دارد که وقتی به دیدارشان می‌رویم احساس می‌کنیم روح آن امام را در وجود و شخصیت‌شان متجلی می‌بینیم. این نشان می‌دهد معنویت و روح امام (ره) در حیات کشور کماکان جریان دارد.
او افزود: خلف صالح حضرت امام (ره) همچنان آن راه و مسیر را باصداقت دنبال می‌کنند و ما مفتخریم که در زیر چتر گفتمان رهبری ادامه حیات بدهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ اخیرا بنا به علاقه خودم سعی کردم از اندیشه‌های فرهنگی امام بهره بگیرم. مدت زیادی در صحیفه دنبال شناسایی مفاهیم کلیدی فرهنگی حضرت امام بودم و در نهایت به جمله کلیدی ساخت انسان فرهنگی رسیدم؛ یعنی اگر انسان فرهنگی ساخته شود جامعه ساخته می‌شود.

صالحی امیری اظهار کرد:‌ امروز بعد از چند دهه وقتی جامعه را آسیب‌شناسی می‌کنیم و بازمی‌گردیم می‌فهمیم که مشکل اصلی جامعه اخلاق است و بنابراین یک بار دیگر نیاز داریم به حیات اخلاقی جامعه بازگردیم که امام (ره) و مقام معظم رهبری آن را تبیین کرده‌اند.

او سپس به حضور معاونان خود در این مراسم اشاره کرد و گفت: با این مجموعه بزرگ (وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی) که سکاندار فرهنگ و ادب کشور است امروز یک بار دیگر تصمیم گرفتیم با امام خود تجدید میثاق کنیم تا اندیشه حضرت امام همچنان تداوم پیدا کند.

در این مراسم سیدعباس صالحی (معاون فرهنگی)، حجت‌الله ایوبی ( رئیس سازمان سینمایی)، علی مرادخانی (معاون هنری، حسین نوش‌آبادی (سخن‌گوی وزارت ارشاد) و جمعی دیگری از مدیران و معاونان این وزارت‌خانه حضور داشتند. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی نیز به تبیین دیدگاهای خود در حوزه فرهنگ و هنر پرداخت.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا