ناجا: گذرنامه و ویزا در مرزها صادر نمی‌شود

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه زائران باید از قبل گذرنامه و ویزا تهیه کنند، گفت: صدور ویزا و گذرنامه به‌هیچ‌وجه در مرزها انجام نخواهد شد.

موبنا – سردار حسین اشتری، در جلسه ستاد اربعین در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: نیروی انتظامی افتخار دارد که خادم زائران اباعبدالله الحسین (ع) است؛ تلاش خواهیم کرد تا این کنگره عظیم باشکوه‌تر از سالهای گذشته برگزار شود.

وی از تلاش‌های صورت گرفته طی یک سال گذشته در مسیر تردد زائران در پایانه مرزی مهران قدردانی کرد و افزود: ناجا، قرارگاهی برای هماهنگی بیشتر بین نیروهای مسلح تشکیل داده و هرسال بیش‌تر از سالهای قبل، عمده توان و پشتیبانی خود را در مرز زمینی مهران متمرکز کرده است .

فرمانده ناجا بابیان اینکه امسال ۱۷ استان برای تردد از مرز مهران تعریف‌شده است، گفت:نیروی انتظامی از مبدأ حرکت زائران در این استان‌ها کنترل تردد ترافیکی، امنیتی و انتظامی آن‌ها را بر عهده دارد .

اشتری گفت: بر اساس تقویم زمان‌بندی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نیروهای انتظامی در رده‌های مختلف در مرز مهران مستقر خواهند شد .

وی به ظرفیت‌های عظیم یگان ویژه و مرزبانی اشاره کرد و گفت: یگان ویژه با امکانات و تجهیزات کافی در مرز مهران مستقر می‌شود؛ همچنین مرزبانی ناجا و نیز انتظامی استان ایلام با ظرفیت کامل در آماده‌باش هستند و ۵ کمیته فرعی تحت قرارگاه اربعین راه‌اندازی شده که در حوزه‌های مختلف ترافیکی، فرهنگی، امنیتی و انتظامی فعالیت می‌کنند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: امروز مرکز کنترل فرماندهی اربعین در شهرستان مهران راه‌اندازی شد که جاده‌های اصلی و پایانه مرزی این شهر توسط دوربین‌های این مرکز پایش و کنترل می‌شود و مرز مهران مرزی است که بایستی در طول سال آماده پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) باشد .

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه در وضعیت پارکینگ‌ها تحول خوبی ایجادشده است ،گفت: برای تحقق قانون‌گرایی باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم که موضوع پارکینگ‌ها در همین راستا به‌خوبی انجام‌شده است .

اشتری یادآور شد: هر چه زیرساخت‌ها تقویت شود نتیجه آن ارائه خدمات مضاعف به زائران خواهد بود و کارکنان اداره گذرنامه به‌صورت سه نوبت‌کار می‌کنند که طی ۴۰ روز گذشته بیش از یک‌میلیون گذرنامه صادر و تحویل مردم شده است .

وی به حوادثی که سال گذشته در عربستان برای حجاج بیت‌الله احرام رخ داد، اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان منتظر چنین اتفاقی در اربعین هستند لذا همه باید تلاش کنیم که کوچک‌ترین مشکلی برای زائران رخ ندهد.

سردار اشتری تصریح کرد: کنترل‌های لازم باید از مبدأ حرکت زائران شروع شود که باید در این راستا کنترل‌ها از شهرهای مبدأ حرکت زائران تا پایانه مرزی مهران انجام شود و صدور ویزا و گذرنامه در مرز به‌هیچ‌وجه انجام نخواهد شد لذا زائران بایستی از قبل ویزا و گذرنامه خود را تهیه کنند.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا