پیشنهاد اولاند برای نگهداری میراث فرهنگی سوریه و عراق در موزه لوور

این مرکز در اروپا بی‌نظیر خواهد بود. همچنین در این مرکز آثار جهانی که در مناطق جنگی از جمله سوریه و در عراق در معرض خطر قرار گرفته‌اند و امکان تخریب آنها وجود دارد، نگهداری خواهد شد.

موبنا – فرانسوا اولاند نگهداری میراث در معرض تهدید سوریه و عراق را در مرکز اشیای قیمتی که قرار است در سال ۲۰۱۹ در شهر لیون افتتاح شود، مطرح کرد.

به نقل از روزنامه گاردین، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، اعلام کرد که یک مرکز جدید در لیون برای نگهداری موقت آثار قیمتی و گنجینه‌های بین‌المللی هنری و فرهنگی در نظر گرفته شده است. برنامه ریزی شده است که در سال ۲۰۱۹ این تاسیسات باز شود.

اولاند اعلام کرد که این ایده را در کنفرانسی در ابوظبی در ماه دسامبر مطرح خواهد کرد که انتظار می‌رود در این کنفرانس نمایندگانی از ۴۰ کشور شرکت کنند.

وی گفت: این مرکز در اروپا بی‌نظیر خواهد بود. همچنین در این مرکز آثار جهانی که در مناطق جنگی از جمله سوریه و در عراق در معرض خطر قرار گرفته‌اند و امکان تخریب آنها وجود دارد، نگهداری خواهد شد.

موزه لوور فرانسه نیز پیشنهاد داده است که گنجینه‌های تاریخی جهان که از مناطق جنگی در سوریه و عراق باقی مانده است در یک انبار امنیتی در شمال فرانسه نگهداری کند.

موزه لوور پربازدیدترین موزه در جهان است که سال گذشته میزبان ۸.۶ میلیون نفر بوده است. این موزه مجموعه‌ای گسترده‌ای از آثار باستانی و هنری از سراسر جهان دارد.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا