رئیس‌جمهور فیلیپین: انرژی داریم و نیازی به انرژی هسته‌ای نداریم

ما باید آمادگی ایمنی لازم را داشته باشیم. مقررات و اقدامات ایمنی بسیار سخت تا اطمینان یابیم در صورت بروز نقص فنی یا تشعشع رادیو اکتیو هیچ گونه فاجعه‌ای رخ نخواهد داد.

موبنا – رئیس‌جمهور فیلیپین تاکید کرد که استفاده از انرژی هسته‌ای در این کشور در دوران ریاست‌جمهوری او رخ نخواهد داد.

به نقل از سی. بی . ان، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین در مصاحبه ای در مورد احتمال استفاده از انرژی هسته‌ای در فیلیپین گفت: شاید روزی این امر محقق شود اما قطعا در طول دوران ریاست جمهوری من نخواهد بود.

او تاکید کرد که استفاده از انرژی هسته‌ای در این کشور ابتدا باید به طور دقیق مورد مطالعه قرار گیرد و اینکه دولت باید آمادگی انجام اقدامات ایمنی لازم را در مواقع بروز شرایط اضطراری داشته باشد.

دوترته گفت: ما باید آمادگی ایمنی لازم را داشته باشیم. مقررات و اقدامات ایمنی بسیار سخت تا اطمینان یابیم در صورت بروز نقص فنی یا تشعشع رادیو اکتیو هیچ گونه فاجعه‌ای رخ نخواهد داد.

او افزود: این اقدام باید به دقت توسط کنگره و مردم فیلیپین مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. به هر حال اگر یک نشت رادیو اکتیو صورت گیرد جان همه مردم فیلیپین در خطر خواهد بود.

دوترته تاکید کرد که فیلیپین هنوز مقادیر انرژی لازم را برای تامین نیاز خود دارد و هم اکنون در شرایطی نیستیم که نیاز شدیدی به تامین انرژی داشته باشیم.

در ماه سپتامبر، سناتوری های کنگره فیلیپین از نیروگاه هسته ای بتان (BNPP) بازدید کردند تا اینکه نیروگاه هسته‌ای ۴۰ ساله می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد یا اینکه دولت ساخت نیروگاه جدیدی را بررسی کنند.

این در حالی است که آلغونو کوسی پیش‌تر اعلام کرده بود انرژی هسته‌ای گزینه خوبی برای فیلیپین است.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا