ترکان: همه زور تندروها همین ٧٠ رای بود

این تفکر هفتاد تا رای دارد و همین نهایت زور این جماعت است. شما دیدید که ۲۰۰ تن دیگر از نمایندگان مجلس چطور با دولت همراهی کردند. اکثریت این مجلس با دولت همراه است.»

موبنا -«این تفکر هفتاد تا رای دارد و همین نهایت زور این جماعت است. شما دیدید که ۲۰۰ تن دیگر از نمایندگان مجلس چطور با دولت همراهی کردند. اکثریت این مجلس با دولت همراه است.»

اکبر ترکان با تاکید بر این که صحبت از انتخابات سال آینده در شرایط کنونی بی‌دلیل است، گفت: هنوز هفت ماه به انتخابات مانده و صحبت در این باره ضرورتی ندارد؛ چرا که دولت کارهای مهمی دارد که باید به آن بپردازد.

مشاور رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این مدت اقدامات موفقی انجام شده که در یک سال آینده باید به نتیجه برسد. تمرکز بر انتخابات موجب غافل شدن از کارهای دیگر می‌شود.

ترکان درباره رای اعتماد نمایندگان به هر سه وزیر پیشنهادی دولت گفت: این نشانگر این است که این مجلس با مجلس قبل از لحاظ همراهی با دولت متفاوت است. دو تن از این وزرای پیشنهادی قبلا هم معرفی شده و رای نیاورده بودند اما در این مجلس رای اعتماد گرفتند. از این جهت این مجلس به اندازه اختلاف آرا و نظرات با مجلس قبل زاویه دارد و به همین اندازه با دولت همراه‌تر است.

او درباره انتقادات تند مطرح شده توسط مخالفان وزرا در صحن مجلس نیز خاطرنشان کرد: انتقاد را باید به جان پذیرفت و گوش کرد. انتقاد به معنای خیرخواهی است که به منظور اصلاح مطرح می‌شود. مواردی که مطرح شدنش برای اصلاح است، هدیه نمایندگان به دولت است اما آن انتقاداتی که به منظور تخریب و پوشاندن حقایق است، قابل قبول نیست. یک عده‌ای هم قصد تخریب و پوشاندن حقایق را دارند و کاری نمی‌شود کرد.

ترکان با تاکید بر این که تفکرات افراطی گذشته در این مجلس بقایایی دارد، افزود: این بقایا به منظور خیرخواهی و رفع اشکال اقدام نمی‌کنند، بلکه به منظور تخریب و سیاه‌نمایی دست به عمل می‌زنند. اینهایی که امروز می‌بینید قبلا هم همین بودند الان هم همین‌اند و هیچ تغییری نکرده‌اند. اینها در دوران احمدی‌نژاد شیدای او بودند، الان هم شیفته و شیدای تفکر احمدی‌نژادند. اینها دولت را دوست ندارند و ما کاری نمی‌توانیم برایشان بکنیم.

ترکان در پایان با بیان این که همه زور تندروهای طرفدار احمدی‌نژاد در مجلس همین تعداد آرایی بود که امروز داشتند، گفت: این تفکر هفتاد تا رای دارد و همین نهایت زور این جماعت است. شما دیدید که ۲۰۰ تن دیگر از نمایندگان مجلس چطور با دولت همراهی کردند. اکثریت این مجلس با دولت همراه است.»

 منبع: انتخاب 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا