وزیر راه: هزینه نگه داری جاده ها بسیار فزاینده است/ از تبدیل جاده ها به آزاد راه استقبال می کنیم

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر توسعه بنادر براساس استانداردها و دانش روز دنیا، تاکید کرد: نیاز است به سمت ایجاد بنادر بطورکامل هوشمند گام برداریم و در این زمینه باید هدف گذاری و بنادر به صورت یکپارچه هوشمندسازی شوند.

موبنا
عباس آخوندی عصر سه شنبه در نشست شورای حمل و نقل هرمزگان بیان کرد: در توسعه بنادر نیازمند اندیشه روشنی هستیم و باید با دید تجاری و بازرگانی در این حوزه اقدام کرد و از پروژه محور بودن پرهیز شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه آزاد راه ها و با بیان اینکه هزینه نگه داری جاده ها بسیار فزاینده است، تصریح کرد: سهم آزاد راه ها باید هر سال افزایش یابد و در همین راستا از تبدیل جاده ها به آزاد راه استقبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ناوگان هوایی کشور نیز هم اکنون در حال تجهیز شدن است، اضافه کرد: هرمزگان استانی مهم و استراتژیک است و در حمل و نقل هوایی باید طرح مناسبی برای جذب سرمایه گذار داشته باشیم که در این راستا با فراخوان بین المللی می توان اقدام به جذب سرمایه گذار کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مسائل اجرای حمل و نقل ترکیبی در استان هرمزگان باید به طور جدی مطرح و پیگیری شود و ترکیب ریل و دریا به خصوص در حوزه مسافری می تواند موجب توسعه گردشگری شود.

وزیر راه وشهر سازی به عنوان نماینده دولت روز سه شنبه در ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی هرمزگان شرکت کرد.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا