وزیر نفت: دولت با هجمه عظیم و غیرمنصفانه روبروست

وزیر نفت تاکید کرد «دولت با هجمه عظیم و غیرمنصفانه روبروست و باید پاسخ دروغ‌پردازی‎ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن داده شود».

موبنا -بیژن زنگنه عصر امروز (سه شنبه) در هشتمین جشنواره روابط عمومی‎های برتر صنعت نفت گفت: در حالی که کارها در کشور به خوبی پیش می رود و فعالیت‎های بزرگی انجام شده است اما به خوبی بیان نمی شود و این موضوع سبب ضایع شدن حق می شود. بنابراین باید تلاش کرد این مشکل حل شود.

زنگنه افزود: وزارت نفت یکی از وزارتخانه‎هایی است که به دلیل تاثیر بر موفقیت دولت یازدهم، با هجمه‎های شدیدی روبروست.

وی تاکید کرد برخی فکر می کنند با تضعیف وزارت نفت دولت از کار می افتد و ادامه داد: وقتی آمریکا خواست ایران را تحریم کند، صنعت نفت را هدف گرفت و گفت اگر نفت تحریم شود بقیه بخش‌ها نیز به خودی خود تحریم می شود. اکنون نیز برخی که با دولت مشکل دارند سعی می کنند به نفت حمله کنند.

قدرت شبکه‎های مجازی
زنگنه پاسخگویی به دروغ پراکنی‎ها را از وظایف روابط عمومی‎ها عنوان کرد و گفت: برخی اوقات اخباری منتشر می شود که کسی پاسخ آن را نمی دهد و در ذهن جامعه جا می افتد که خبر دروغین صحت دارد.

وی افزود: به قول رئیس جمهوری نباید فرصت پاسخگویی به این دروغ پراکنی‎‎ها را از دست داد و باید در ثانیه به آن پاسخ گفت.

زنگنه گفت: یکی از رسانه‎ها دیروز عنوان کرد که فرمول قیمت اتان در حالی از سوی وزیر نفت ابلاغ شده که برای تعیین آن هیچ مشورتی با مدیران پتروشیمی نشده است که دروغ است و باید جواب آن در مدت کوتاهی داده شود که البته تکذیب آن با تاخیر انجام شد.

وزیر نفت تاکید کرد در چند سال آینده حکومت مطلق دست شبکه‎های مجازی است و تلویزیون نیز تابع این رسانه‎ها می شود.

وی ادامه داد: در فضای مجازی کسی نمی تواند جلو کسی را بگیرد و شبکه‎های مجازی که بیش از پول به تدبیر نیاز دارند، به یک ابرقدرت در جهان بدل می شوند.

صادرات نفت تا پایان اکتبر؛ دو میلیون و ۴۴٠ هزار بشکه در روز
زنگنه تاکید کرد پارسال کسی گمان نمی کرد تولید و صادرات نفت ایران در ظرف مدت کوتاهی (چهار ماه) بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

وی افزود: صادرات نفت خام ایران تا پایان ماه اکتبر به ٢ میلیون و ۴۴٠ هزار بشکه در روز رسید که از بی سابقه ترین رقم‎های تاریخی است.

وزیر نفت میانگین کنونی صادرات گازوییل را ٢٠ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: ایران اکنون بجز در بخش بنزین، صادرکننده دیگر فرآورده‌های‎ نفتی است و انشاء الله تا پایان سال، موضوع بنزین نیز حل می شود.

زنگنه، ورود ایران به باشگاه صادرکنندگان فرآورده‎های نفتی را نتیجه تلاش گسترده در عرضه گازرسانی دانست.

به گزارش ایرنا، با در مدار گرفتن فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش تولید گاز، به طور روزافزون از مصرف انواع سوخت مایع در کشور کاسته شده و در ۲ سال گذشته شاهد جهش در صادرات فرآورده های نفتی بوده ایم.

ایران که تا سه سال پیش واردکننده گازوییل بود، اکنون به صادرکننده بزرگ این فرآورده در منطقه تبدیل شده است.

اکنون از یک میلیون و ٨۵٠ هزار بشکه ظرفیت روزانه پالایشگاهی کشور، ۴٠٠ هزار بشکه صادر می کنیم و با بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و طرح توسعه بندرعباس در آینده نزدیک به صادرکننده بنزین بدل می شویم.

قرار است مرحله نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین تا پایان امسال راه اندازی شود که با تحقق آن ایران در تولید بنزین خودکفا شده و در جایگاه صادرکننده بزرگ این فراورده قرار می گیرد.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا