استاندارد ساختمانهای هوشمند تدوین شد

سازمان فناوری اطلاعات استانداردهای ساختمان های هوشمند را براساس تجارب بین الملل و مطابق با استانداردهای اتحادیه جهانی مخابرات تدوین کرد که در حال طی مراحل قانونی برای تصویب و ابلاغ است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از وزارت ارتباطات، نصرالله جهانگرد در نشست تخصصی شهر هوشمند با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر، ادبیات شهرهای هوشمند از جنبه های مختلف نظیر فنی، اقتصادی، خدماتی و زیست محیطی مشخص شده است. در یک شهر هوشمند باید شهروندان بتوانند به خدمات مورد نیاز خود با حداقل زمان، هزینه و کمترین مصرف انرژی دسترسی داشته باشند که علاوه بر مباحث فنی، موضوعات معماری شهری و معماری ترافیکی از جمله مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر ارتباطات در مورد خدمات الکترونیکی ارائه شده از سوی دستگاهها نیز گفت: آماده سازی سرویس های دولت الکترونیکی دستگاهها به نتایج خوبی رسیده و هم اکنون در مرحله یکپارچه سازی خدمات به منظور تسهیل در دسترسی آن ها برای مردم قرار داریم. خدمات مبتنی بر اطلاعات مکان محور، پرداخت های موبایلی و خدمات نقش های شهری پستی از جمله محورهایی است که در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم تا پایان سال جاری عملیاتی شود.
جهانگرد تصریح کرد: از سوی دیگر و براساس استاندارهای مورد نظر در شبکه ملی اطلاعات، دسترسی به خدمات وای فای در نقاط پرتراکم شهری به عنوان خدمات دسترسی در شهرهای هوشمند در دستور کار است تا شهروندان از طریق آن بتوانند به خدمات الکترونیکی بر بستر تلفن همراه دسترسی داشته باشند.
وی ادامه داد: جنبه های ساخت شهری از طریق همگن سازی ظرفیتهای موجود و با در نظر گرفتن شرایط زیست بوم شهری و تاریخی به منظور ارائه خدمات در جهت ارتقاء کیفیت زندگی مردم، از جمله موضوعاتی است که باید از سوی معماران مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا