«سماح» ویزای انفرادی صادر می‌کند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت نام ۷۵۰ هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: متقاضیان پیاده‌روی اربعین می‌توانند انفرادی ثبت‌نام و ویزای تک نفره دریافت کنند.

موبنا – حمید محمدی با اشاره به شتاب ثبت‌نام در سامانه سماح اظهار کرد: ۲۲ آبان ماه پایان کار سامانه سماح است، اما پس از آن فرصتی لازم است تا مدارک کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند به کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های عراق برای صدور ویزا ارسال شود. از سوی دیگر، سفارت عراق از ۲۸ آبان تعطیل می‌شود، برای همین توصیه می‌کنیم کسانی که در سماح ثبت نام کرده اند، در اسرع وقت برای تکمیل مراحل ثبت نام خود و تحویل مدارک به دفاتر خدمات زیارتی اقدام کنند.

معاون سازمان حج و زیارت درباره وضعیت زائرانی که در روزهای منتهی به اربعین بدون داشتن ویزا به مرزها مراجعه می‌کنند، گفت: امسال با توجه به آسیب‌شناسی سال‌های قبل، برنامه‌ریزی‌ها خیلی زودتر انجام شد و بارها توسط ستاد مرکزی اربعین، وزارت کشور و ناجا تأکید شده که زائران نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند. به دلیل اینکه بدون گذرنامه و ویزا قطعا نمی‌توانند از مرزها عبور کنند.

«محمدی» با تاکید بر اینکه زائران ثبت‌نام در سماح و انجام مراحل دریافت ویزا را به روزهای آخر موکول نکنند، افزود: با توجه به ازدحام و شلوغی جمعیت در روزهای پایانی منتهی به اربعین در شهرهای مرزی، امکان صدور ویزا برای زائران در آخرین لحظات وجود نخواهد داشت و تأکید می‌شود زائران در فرصتی که وجود دارد، در این‌باره اقدام و تاریخ خروج و مرز خروجی خود را انتخاب کنند. در غیر این صورت با توجه به تقسیم‌بندی که برای استان‌ها در نظر گرفته شده، با موانعی روبرو خواهند شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر تنها ویزای گروهی برای زائران اربعین صادر می‌شود، بیان کرد: بر اساس دستورالعملی که در سفارت و کنسولگری‌های عراق به آن عمل می‌شود، سامانه سماح سعی می‌کند ویزای گروهی برای زائران بگیرد، اما این اقدام برای کسانی که تک نفره هستند و می‌خواهند به صورت انفرادی ثبت‌نام کنند، مانعی ایجاد نمی‌کند.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا