انتقاد هاشمی رفسنجانی از دستبوسی‌ها

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به دستبوسی افراد انتقاد کرد و گفت: این کار اگر تملق باشد و باعث غرور شود گناه بزرگی است.

موبنا – آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نخستین جشنواره شیخ طبرسی که صبح امروز در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت:‌ ملائکه به احترام آدم و برای خدا و بعد از فهمیدن از علم آدم به او سجده کردند و این سجده برای خدا بود.

وی ادامه داد: من برای دستبوسی‌ها این حق را برای خودم نمی‌دانم، بقیه خودشان می‌دانند. چون این کار اگر تملق باشد و باعث غرور شود گناه بزرگی است و خداوند به ما اجازه نداده است.

هاشمی رفسنجانی همچنین اظهار کرد: کار اساسی این است که از محتوای قرآن عالمانه و متناسب با زمان به مردم یاد دهیم که این خیلی مهم و جزو کارهای اصلی است.

وی همچنین به داستان حضرت موسی، حضرت عیسی و حضرت ابراهیم (ع) در قرآن کریم و معجزات آنها اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز معجزات اینچنینی برای عوام داشتند اما قرآن معجزه اصلی پیامبر اکرم (ص) است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: هر زمان باید قرآن برای ما قابل فهم و قابل اجرا باشد و اسرار زیادی در آن هست که هنوز به آن نرسیده‌ایم. باید خیلی در بحث قرآن و عترت جدی باشیم و حالا که اینجا دانشگاه آزاد اسلامی است و اسم آن را آزاد و اسلامی گذاشته‌ایم باید در این راستا گام‌های بنلدی برداشته شود و دانشجو و استاد نباید محدودیت داشته باشند.

هاشمی رفسنجانی یادآور شد: البته هدف این بود که در این دانشگاه افراد بدون کنکور وارد شده و درس بخوانند و امام (ره) نیز همین را تأیید کردند اما گویا نشد.

وی همچنین تصریح کرد: من در زندگی خود خیلی از قرآن استفاده کردم و از بچگی با صدای عبادت پدرمان بیدار می‌شدیم و از آن زمان انس قرآن پیدا کردیم. با عشق به قرآن به قم آمدیم تا قرآن را بهتر بفهمیم و همان زمان به دنبال حفظ،‌ مطالعه و تفسیر علامه طباطبایی رفتم. همه فکرهایی هم که الان دارم از پیش از انقلاب، ‌بعد از آن و در شرایط حاضر همه همان افکاری است که از قرآن گرفتم.

وی افزود: زندان هم با عشق قرآن برایم شیرین بود و دوره کامل تفسیر قرآن را در سه سال حضور در زندان نوشتم. زندان برای من با این شرایط به هیچ وجه سخت نبود. من زیر شکنجه زنده شدم و قرآن اینطور است که در همه حالات انسان را زنده می‌کند.

در این مراسم اولین جایزه علامه طباطبایی به آیت الله هاشمی رفسنجانی اهدا شد .

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا