برق ایران ارزان ترین در میان تمام کشورها

هوشنگ فلاحتیان با تاکید بر اینکه در هیچ کشوری ارزان‌تر از ایران برق به مردم ارائه نمی‌شود گفت:تقریبا در بیشتر کشورهای دنیا مردم حدود هفت درصد حقوق خود را صرف هزینه‌های برق می‌کنند.

موبنا -معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه در هیچ کشوری ارزان‌تر از ایران برق به مردم ارائه نمی‌شود گفت:در بیشتر کشورهای دنیا مردم حدود هفت درصد حقوق خود را صرف هزینه‌های برق می‌کنند.

هوشنگ فلاحتیان با تاکید بر اینکه در هیچ کشوری ارزان‌تر از ایران برق به مردم ارائه نمی‌شود گفت:تقریبا در بیشتر کشورهای دنیا مردم حدود هفت درصد حقوق خود را صرف هزینه‌های برق می‌کنند.

وی ادامه داد:۶۷ درصد مشترکان برق به‌طور متوسط تنها ۱۰ هزار تومان ماهانه پول برق می‌دهند که این میزان یک درصد از درآمد مردم ایران را شامل می‌شود.

فلاحتیان قیمت تمام شده برق بدون احتساب سوخت را حدود ۱۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: ۶۰ تومان هزینه نیروگاه، ۲۰ تومان توزیع برق و ۲۰ تومان نیز انتقال برق است که این اعداد در نیروگاه‌های بادی، آبی و اتمی متفاوت است.

وی با بیان این‌که با در نظر گرفتن این اعداد و ارقام ۴۰ تومان کسری منابع وجود دارد، تصریح کرد: اگر بخواهیم قیمت تمام شده برق را کاهش دهیم باید توربینی را به کشور وارد کنیم که به ازای یک واحد سوخت بیش از چهار کیلووات ساعت برق تولید کند، لذا اگر بتوانیم به فناوری‌های کلاس F و H دست یابیم قطعا قیمت برق کاهش می‌یابد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی توضیح داد: یکی‌دیگر از راهکارهای کاهش قیمت‌های تمام شده برق ثابت بودن حقوق پرسنل نیروگاه‌ها است، اما با توجه به نرخ تورم نمی‌توان این کار را عملیاتی کرد.

به گفته فلاحتیان ، قیمت برق شامل چهار بخش قیمت سوخت، قیمت سوخت تبدیل انرژی در نیروگاه‌ها، انتقال برق به شرکت‌های توزیع و هزینه توزیع است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، تاکید کرد: اگر بخواهیم قیمت سوخت را در قبض‌های مشترکان اضافه کنیم باید به ازای هر کیلووات ساعت ۱۵۰ تومان اخذ شود که دولت این مبلغ را به‌طور کامل به صورت یارانه به مردم پرداخت می‌کند.

*آغاز به‌کار شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق از ۱۵ آبان

معاون برق و انرژی وزیر نیرو از آغاز به‌کار شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران با حضور ۳۵۰ شرکت داخلی و ۲۹۵ شرکت خارجی از روز شنبه ۱۵ آبان‌ماه خبر داد.
وی افزود: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران در مورخ ۱۵ لغایت ۱۸ آبان ماه در یک فضای ۴۵ هزار مترمربعی و در ۱۲ سالن محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه حدود ۶۴۵ شرکت داخلی و خارجی حضور دارند که از این میان ۲۹۵ شرکت خارجی هستند.

فلاحتیان تصریح کرد: حضور ۲۹۵ شرکت خارجی در نمایشگاه صنعت برق از نتایج پربار شرایط پسابرجام بوده و ما امیدواریم بتوانیم شاهد تعامل مفید و مؤثر صنعت برق کشور با این شرکت‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: حضور این تعداد شرکت خارجی در نمایشگاه صنعت برق از نتایج پربار شرایط پسابرجام بوده و ما امیدواریم بتوانیم شاهد تعامل مفید و مؤثر صنعت برق کشور با این شرکت‌ها باشیم.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو ادامه داد: حدود ۳۵۰ شرکت ایرانی فعال در صنعت برق نیز در نمایشگاه حضور دارند که با توجه به به دستاوردهای سال‌های اخیر این شرکت‌ها در بخش‌های مختلف صنعت برق مطمئنیم نمایشگاه امسال پررونق‌تر و مفیدتر از سال‌های گذشته برای صنعت برق خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه نمایشگاه نیز بناست دو نشست تخصصی با موضوع «بهبود شرایط کسب و کار در صنعت برق با محوریت اقتصاد مقاومتی» و «راهکارهای ارتقای توانمندی توسعه صادرات برق» با حضور اعضای اتاق بازرگانی ایران، نمایندگان مجلس و صاحبان شرکت‌های خصوصی و سایر ذیفعان در صنعت برق برگزار شود.

فلاحتیان افزود: امید است در این نشست‌ها بتوانیم نقطه نظرات گروه‌های مختلف را در مورد موضوعات نشست‌ها دریافت کرده و با عملیاتی سازی بهترین راهکارها و پیشنهادات ارائه شده بتوانیم نقشه راه مناسب تر و بهتری برای صنعت برق کشور تدوین کنیم.

وی تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های بارز نمایشگاه شانزدهم صنعت برق، حضور بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان داخلی در این نمایشگاه است که خوشبختانه در سال‌های اخیر توانسته‌اند ایده‌ها و نوآوری‌های بسیار خوبی را تقدیم صنعت برق کنند.

 منبع: فارس 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا