موضوع تفکیک در دانشگاه خوارزمی تکذیب شد

رییس دانشگاه خوارزمی با اشاره به مباحث اخیر در مورد تفکیک مجموعه های کرج و تهران این دانشگاه گفت: این مطلب کذب بوده و وزارت علوم نیز تکذیب می کند.

موبنا – محمد علی سبحان اللهی روز سه شنبه افزود: وزیر علوم نیز تفکیک و جداسازی دو مرکز تهران و البرز را تکذیب کرد و مقرر شده تا وزارت علوم ابلاغیه ای در این زمینه صادر کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، در روزهای اخیر اخبار گوناگونی درباره تفکیک دو مجموعه تهران و کرج دانشگاه خوارزمی و انتقال مرکزیت آن به کرج مطرح شده است.

این مساله نگرانی اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه را به وجود آورده و آنها خواستار تجدیدنظر در این رویکرد هستند، بطوریکه این مساله موجب شده اساتید، دانشجویان و کارکنان به تفکیک برای دولتمردان نامه نوشته و خواستار عدم اجرایی شدن این موضوع شوند.

روز یکشنبه هفته جاری نیز نشست اعضای هیات علمی دانشگاه خوارزمی با هیات رییسه این دانشگاه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در سالن ۱۷شهریور (تهران) برگزار شد و کلاس های وقت سوم و چهارم در پردیس کرج و وقت چهارم در تهران به دلیل اهمیت این نشست تعطیل شد و از اساتید درخواست شده بود، برای ساعت های مذکور کلاس جبرانی پیش بینی کنند.

یکی از موضوعات مهم این جلسه به بحث بررسی درباره تفکیک دو مجموعه تهران و کرج دانشگاه خوارزمی و انتقال مرکزیت آن به استان البرز اختصاص داشت.

سبحان اللهی در نشست خبری در همین زمینه با اصحاب رسانه اظهار داشت: به دنبال طرح مباحثی از سوی یکی از نمایندگان استان البرز در مجلس که مباحثی غیر علمی بود تنش های در بین دانشجویان ایجاد شد.

وی افزود: این برای دانشگاه غیر قابل قبول است و با استقلال دانشگاه ها همخوانی ندارد.
وی خاطر نشان کرد : محیط های علمی و آکادمی با فضای های سیاسی فرق دارند و تصمیمات مدیریتی در دانشگاه ها بر مبنای علم و کارشناسی صورت می پذیرد. دانشجویان و هیات علمی قبول نمی کنند سرنوشت خود را به دست سیاست بازی ها بدهند.

رییس دانشگاه خوارزمی گفت : دانشجویان حق اعتراض داشتند و ما به تبع مسولیتی که داشتیم با وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، جلساتی برگزار کردیم.

سبحان اللهی گفت: همکاران بنده امروز در مراکز کرج و تهران حضور داشته اند و با دانشجویان متعرض گفت وگو کرده و مواضع وزارت علوم را اعلام کردند.

رییس دانشگاه خوارزمی تاکید کرد: به طور حتم ما زیر بار چنین موضوعاتی نمی رویم.

** رییس دانشگاه خوارزمی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه در گذشته نیز زمین های این دانشگاه به دانشگاه علامه طباطبایی واگذار شد اظهار داشت: یکی از نگرانی های دانشجویان نیز ترس از همین تجربه است و نگران اند غفلتی صورت گیرد و مثل آن دوران زمین های المپیک دانشگاه خوارزمی به دانشگاه علامه اعطا شود که اجحاف در حق دانشگاه بود.

سبحان اللهی گفت: دانشگاه خوارزمی مسیر رشد خود را شروع کرده و می خواهد عظمت گذشته را دوباره به دست آورد. می خواهیم غفلت گذشته را جبران کینم برهمین اساس برنامه راهبردیی تنظیم کردیم تا ۱۰ سال آینده جزو دانشگاه های برتر کشور باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد مراجع تصمیم گیری تفکیک دانشگاه ها گفت: شورای گسترش وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات امنای دانشگاه ها تنها مراجعی هستند که می توانند دراین زمینه تصمیم گیری کنند.

جواد کولیوند نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی چند روز قبل در گفت و گو با یکی از رسانه ها از انتقال مرکزیت دانشگاه خوارزمی به کرج خبر داده بود. همین موضوع سبب اعتراض گسترده دانشجویی و هیات های علمی این دانشگاه شد.

اعترضات دانشجویی از روز گذشته در دانشگاه خوارزمی آغاز شده و هم اکنون نیز عده ای کثیری از دانشجویان در مقابل ساختمان دفتر ریاست دانشگاه تجمع کرده اند.

 منبع:ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا