عمران خان تهدیدش برای “تعطیل کردن” اسلام آباد را پس گرفت

عمران خان، چهره سرشناس مخالفان دولت پاکستان در جدیدترین اظهاراتش از تهدید به فلج کردن شهر اسلام آباد با برگزاری راهپیمایی در روز چهارشنبه عقب نشینی کرده و مدعی “پیروزی” خود و حامیانش در جدال با دولت شد.

موبنا -به نقل از خبرگزاری رویترز، عمران خان رهبر حزب مخالف “تحریک انصاف پاکستان” پیش از این تهدید کرده بود فردا چهارشنبه شهر اسلام آباد را با برگزاری یک راهپیمایی میلیونی حامیانش به تعطیلی خواهد کشاند تا نواز شریف، نخست وزیر پاکستان را به استعفاء مجبور کند. این تهدید او باعث اعلام ممنوعیت هر گونه تجمع در شهر اسلام آباد از سوی مقامات پاکستان و دستگیری صدها تن از معترضانی که این ممنوعیت را نادیده گرفته بودند شد.

عمران خان امروز به جای اعتراض به اقدامات دولت پاکستان علیه خود و حامیانش، با استناد به اعلام خبری از سوی دادگاه عالی پاکستان در خصوص پیگیری یک پرونده در ارتباط با نواز شریف گفت، قصد دارد فردا به خاطر این “پیروزی” یک تجمع برای “جشن گرفتن” برگزار کند.

عمران خان خطاب به خبرنگاران رسانه‌ها در محل خانه‌اش در حومه اسلام آباد گفت: ما در محل “زمین رژه” در اسلام آباد فردا یک تجمع بزرگ برگزار خواهیم کرد تا این پیروزی را جشن بگیریم.

دادگاه عالی پاکستان اخیرا اعلام کرد که یک کمیسیون قضایی برای تحقیق درباره اتهامات فساد مربوط به اعضای خانواده نواز شریف تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که یک دادگاه دیگر پاکستان در شهر اسلام آباد پیش‌تر به عمران خان دستور داده بود اعتراضاتش را به جای خیابان‌های اسلام آباد در منطقه موسوم به “زمین رژه” در محل پارکی در شهر اسلام آباد برگزار کند. این عقب نشینی عمران خان از تهدیدش می‌تواند باعث کاهش تنش‌ها در پاکستان که طی روزهای اخیر بعضا به خشونت علیه معترضان کشیده شده، شود.

مقامات حزب عمران خان گفته‌اند که تا کنون دو تن از حامیان این حزب به دست نیروهای پلیس پاکستان کشته شده‌اند.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا