بهترین فرودگاه‌های جهان برای توقف طولانی کدامند؟

این فرودگاه همه نوع امکاناتی از سالنهای سینمای ایمکس تا زمین گلف و استخرهای پشت بام دارند. پایگاه خبری بیزنس اینسایدر به معرفی ۱۵ فرودگاهی پرداخته که مسافران از توقف طولانی در آنها خسته نخواهند شد.

موبنا – توقف طولانی مدت در فرودگاه برای پرواز بعدی، اغلب اوقات تجربه ناخوشایندی است، اما بعضی از فرودگاهها سرگرمیهای مختلفی را تدارک دیده اند که توقف مسافران در آنها را تا حد ممکن به اوقات لذت بخشی تبدیل می کند.

این فرودگاه همه نوع امکاناتی از سالنهای سینمای ایمکس تا زمین گلف و استخرهای پشت بام دارند. پایگاه خبری بیزنس اینسایدر به معرفی ۱۵ فرودگاهی پرداخته که مسافران از توقف طولانی در آنها خسته نخواهند شد.

۱- فرودگاه چانگی سنگاپور
فرودگاه چانگی سنگاپور یک باغ سرپوشیده با آبشاری به ارتفاع بیش از هشت متر دارد که در آن حدود ۴۰ نوع کاکتوس، ارکید و سایر گلها مشاهده می شود. این فرودگاه یک استخر در پشت بام، هتلهای متعدد و یکی از بلندترین سرسره های فرودگاهی به ارتفاع چهار طبقه و سایر خدمات دارد. بی دلیل نیست که این فرودگاه همواره فرودگاه شماره یک در جهان رتبه بندی می‌شود.

۲- فرودگاه شیفل آمستردام
فرودگاه شیفل آمستردام میزبان شعبه ای از موزه Riijkmuseum است که در آن می توان با موسیقی، ادبیات و هنر هلند آشنا شد. همچنین یک سالن تئاتر ۶XD دارد که در آن به مدت پنج دقیقه می توان فیلم با افکتهای ویژه تماشا کرد.

۳- فرودگاه بین المللی مک کاران لاس وگاس
این فرودگاه حدود ۱۳۰۰ دستگاه بازی در ترمینالهای ۱ و ۲ دارد. در موزه هواپیمایی دبلیو کانون در ترمینال ۱، مجموعه تصاویری وجود دارد که تاریخ هواپیمایی نوادای جنوبی را نشان می‌دهد.

۴- فرودگاه بین المللی دوبی
این فرودگاه میزبان بزرگترین فروشگاه بدون تعرفه جهان به مساحت بالغ بر ۵۳۸۸ متر است. در این فرودگاه همچنین استخر شنا، حمام و سایر خدمات رفاهی وجود دارد.

۵- فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو
در این فرودگاه مجموعه ای نفیس از موزه هواپیمایی و کتابخانه وجود دارد و ترمینال ۲ فرودگاه، میزبان نخستین سالن یوگای فرودگاه جهان است.

۶- فرودگاه هاندای توکیو
مسافران می توانند در مرکز ستاره شناسی استری کافه به تماشای میلیونها ستاره بنشینند یا به تست انواع مختلف غذاهای سنتی ژاپن بپردازند.

۷- فرودگاه مونیخ
در این فرودگاه مسافران می توانند مهارتهای موج سواری خود را بیازمایند.

۸- فرودگاه بین المللی آستین-برگستروم
این فرودگاه هر هفته میزبان کنسرتهای موسیقی زنده است که در آنها سبکهای مختلف موسیقی اجرا می شود.

۹- فرودگاه بین المللی آتن
این فرودگاه موزه کوچکی دارد که در آن آثار باستانی مربوط به دوران بیزانتین به نمایش گذاشته است.

۱۰- فرودگاه اینچئون سئول
این فرودگاه دو سالن تئاتر، یک زمین اسکیت روی یخ و هفت باغ دارد. همچنین برنامه‌های تفریحی به همراه موسیقی زنده در مرکز فرهنگی این فرودگاه اجرا می شود.

۱۱- فرودگاه بین المللی ونکوور
این فرودگاه آثار هنرمندان بومی مانند بیل راید را نمایش می دهد و در آکواریوم ونکوور آن، بیش از ۵ هزار گونه دریایی را می توان مشاهده کرد.

۱۲- فرودگاه بین المللی تائویوان
این فرودگاه در تایپه تایوان، یک کتابخانه الکترونیکی دارد که در آن می توان یک آی پد یا کتابخوان با حدود ۴۰۰ کتاب را کرایه کرد. همچنین مجموعه ای از کتابها، روزنامه‌ها و مجلات وجود دارد که همه به زبان انگلیسی یا چینی هستند.

۱۳- فرودگاه هیثروی لندن
فرودگاه هیثروی لندن در بوتیک ترمینال ۵ یا فروشگاه هارودز به وسعت ۱۱ هزار فوت مربع برای مسافران امکان خریدهای شخصی را فراهم می کند و یک گالری دارد که در آن آثار هنرمندان انگلیسی معاصر نمایش داده می شود.

۱۴- فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
فرودگاه هنگ کنگ یک زمین گلف، یک پارک آموزشی و همچنین محل بازی برای انجام جدیدترین بازیهای پلی استیشن دارد.

۱۵- فرودگاه زوریخ
در فرودگاه زوریخ در سوییس می توان دوچرخه یا اسکیت کرایه کرد تا در زمان توقف طولانی مدت، به گشت و گذار در منطقه اطراف فرودگاه پرداخت.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا