بان کی مون انتخاب میشل عون را تبریک گفت

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل انتخاب میشل عون به ریاست جمهوری لبنان را تبریک گفت و برای او و احزاب لبنان در جهت حفظ وحدت و منافع مردم این کشور آرزوی موفقیت کرد.

موبنا – بان کی مون دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه با صدور بیانیه ای پیروزی میشل عون در انتخابات ریاست جمهوری لبنان را به او تبریک گفت.

وی در این بیانیه ابراز امیدواری کرده است که رییس جمهوری جدید لبنان همگام با احزاب حاکم بر این کشور در جهت حفظ وحدت و تامین منافع ملی لبنان تلاش کند.

دبیر کل سازمان ملل با تاکید بر این که مردم لبنان به تشکیل نهاد های مختلف دولتی فعال درراستای حقوق دموکراتیک مردم و در چهارچوب قانون اساسی این کشور نیازمند هستند، خواستار تشکل سریع و بی وقفه این نهاد ها به منظور بر آوردن نیازهای مردم و حل کمبودها و نارسایی ها در این کشور شد.

بان کی مون ضمن قدردانی از تلاش و رهبری موثر ‘تمام صائب سلام’ نخست وزیر لبنان در طول آنچه که او یک دوران پر چالش خوانده ، بر اهمیت برگزاری بموقع انتخابات پارلمانی در لبنان نیز تاکید ورزیده است.

دبیرکل سازمان ملل در نهایت آمادگی این نهاد بین المللی برای مساعدت به میشل اون و مقامات لبنانی و کمک به حفظ امنیت و ثبات لبنان و ایجاد توسعه و پیشرفت در ساختار های اجتماعی و اقتصادی لبنان را اعلام کرده است.

میشل نعیم عون رییس جمهوری کشور لبنان روز ۳۱ اکتبر در پی برگزاری چهل و ششمین نشست انتخاباتی پارلمان این کشور بعنوان رییس جمهوری لبنان برگزیده شد.

کشور لبنان پس از میشل سلیمان رییس جمهوری سابق این کشور که دوران تصدی او در ماه مه سال ۲۰۱۴ پایان گرفته بود به دلیل اختلافات سیاسی در میان رهبران سیاسی این کشور از داشت رییس جمهوری تازه ای محروم مانده بود.

عون که از ژنرال های باسابقه لبنانی است بمدت دو سال از تاریخ ۲۲ سپتامبر سال ۱۹۸۸ تا اکتبر ۱۹۹۰ سمت نخست وزیری لبنان را بعهده داشت.

ژنرال عون روز دوشنبه با رای ۸۳ نماینده از مجموع ۱۲۷ نماینده پارلمان لبنان به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری لبنان انتخاب شد.

وی بلافاصله بعداز انتخاب و ادای سوگند، صحن پارلمان را ترک و با ورود به کاخ ریاست جمهوری( بعبدا) فعالیت های خود را آغاز کرد.

ژنرال عون در نخستین دستور خود از دولت کنونی خواست تا تشکیل دولت جدید به کار خود ادامه دهد.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا