دیدار وزیر صنعت با نخست وزیر ایالت فلاندر بلژیک

«محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نخست وزیر ایالت فلاندر بلژیک با بیان اینکه در فضای پس از برجام شرایط مناسبی برای توسعه صادرات و واردات در ایران به وجود آمده است، گفت: در بخش های فولاد، شیشه، شیمی و پتروشیمی و داروسازی تجربه های همکاری مناسبی بین دو کشور وجود دارد که باید تقویت شود.

موبنا – به نقل از شاتا، «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت با «گرت بورژوا» نخست وزیر ایالت فلاندر بلژیک دیدار و دو طرف مهمترین راهکارهای توسعه مناسبات تجاری و صنعتی را بررسی کردند.

نعمت زاده با اشاره به اینکه تولیدکننده و صنعت گران بخش خصوصی ایرانی برای استفاده از توانمندی فنی شرکت های بلژیکی آمادگی دارند، افزود: باید همکاری های بلند مدت و استراتژیک بین دو کشور در اولویت قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بخش های فولاد و تولید شکر را برای حضور فعالان بلژیکی مستعد برشمرد و انرژی های نو، سیمان، فنی مهندسی، خودرو و قطعه سازی، لوازم الکترونیک و لوازم خانگی و معدنی را از مهمترین زمینه های فعالیت مشترک دو کشور عنوان کرد.

نعمت زاده با اشاره به ۴۰۰ میلیونی منطقه و مرکزیت ایران در بین کشورهای همجوار گفت: تقویت ارتباط بین بانکی و رفع موانع تجاری با حمایت دولت ها باید برای تسهیل امور تجار و فعالان اقتصادی در اولویت برنامه ها باشد.

گرت بورژوا نخست وزیر ایالت فلاندر بلژیک نیز در این دیدار از همراهی ۱۴۰ شرکت و فعال تجاری بلژیکی در این سفر به ایران خبر داد و افزود: مایل هستیم روابط تجاری و صنعتی دو کشور تقویت شود و ما تجربیات خودمان را در بخش های مختلف در اختیار ایران خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه امیدواریم با توجه به امضای برجام و رفع تحریم ها، موانع پیش روی فعالان اقتصادی و صنعتی دو کشور برداشته شود، گفت: تقویت روابط بین بانکی برای ما بسیار حایز اهمیت است به نحوی که یکی از بانک های بلژیکی همکاری های خود را با بانک های ایرانی آغاز کرده است.

در این نشست همچنین جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی و صنعتی دو کشور نیز نظرات خود را درباره چگونگی افزایش مبادلات تجاری و تقویت مناسبات صنعتی بیان کردند.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا