سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: از حضور نیروهای حشدالشعبی در اطراف موصل نگرانیم

سخنگوی پنتاگون می‌گوید همکاری پیشمرگه‌های کُرد با نیروهای عراقی در عملیات موصل، دلگرم‌کننده و زمینه پیروزی‌های ارتش عراق است ولی حضور نیروهای مردمی شیعه، باعث نگرانی است.

موبنا – «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا امشب در برابر خبرنگاران در خصوص عملیات جاری نیروهای عراقی در موصل و عملیات آتی احتمالی آمریکا و متحدانش در سوریه با خبرنگاران سخن گفت.

کوک ابتدا به روند کلی عملیات آزادسازی موصل که توسط نیروهای عراقی و با حضور نیروی هوایی عراق و آمریکا صورت می‌گیرد، پرداخت و گفت که «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، از روند عملیات رضایت دارد.

سخنگو در ادامه گفت که نیروهای ارتش عراق و پیشرمگه کُرد به ۱ کیلومتری شهر موصل رسیده‌اند ولی استفاده گسترده داعش از خودروهای بمب‌گذاری شده، موجب کندی سرعت پیشرفت نیروهای عراقی و کُرد به سمت مرکز شهر شده است.

کوک در ادامه به نگرانی‌ها از برافروخته شدن آتش فرقه‌گرایی در موصل در حین یا بعد از عملیات آزادسازی پرداخت.

وی گفت که همزمان با عملیات ضدداعش، انشقاق‌هایی که به ظهور داعش در عراق منجر شد، میبایست بررسی و ترمیم شود.

کوک این مسئله را به کمک نیروهای مردمی شیعه یا همان حشدالشعبی به ارتش عراق برای بازپس‌گیری موصل ارتباط داد و گفت: «وزیر کارتر با توجه به سابقه این نیروها، از حضورشان در اطراف موصل نگران است.»

پیتر کوک در ادامه به حمله احتمالی ائتلاف ضدداعش و متحدانش به رقه پایتخت خودخوانده داعش پرداخت و گفت که زمان شروع این عملیات «خیلی دور نیست.»

کوک گفت که در خصوص این عملیات، رایزنی‌هایی بین آمریکا و ترکیه در جریان است. دولت سوریه همانند دولت عراق، با حضور ترکیه در عملیات ضدتروریستی در خاک خود مخالف است.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا