همه آنچه رسانه در باره پزشک تبریزی نوشتند(+عکس)

پرونده قتل دو عضو خانواده پزشک خوش‌خط در تبریز با اظهارنظرهای متفاوت درباره بازداشت پزشک جوان و دست داشتن او در قتل، پیچیده‌تر شده است. در حالی که برخی خبرگزاری ‌ها از اعتراف دکتر تبریزی خبر می‌دهند دادستان تبریز اعلام کرد هنوز تحقیقات در این پرونده به پایان نرسیده است.

موبنا – براساس ادعای اولیه دکتر جوان، روز قبل از تاسوعا فردی ناشناس غذای نذری برای دکتر می‌آورد و او نیز غذا را به خانه خود می‌برد. خانواده این دکتر پس از خوردن غذا، مسموم و بلافاصله به بیمارستان سینای تبریز منتقل می‌شوند. مادربزرگ و همسرش به‌دلیل شدت مسمومیت فوت کردند و حال پدر و مادرش نیز مساعد نیست و تحت نظر هستند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد، ظاهرا غذا به ماده‌ای به نام سیانیک یا قرص برنج آلوده شده بود.

این پزشک عمومی ساکن تبریز در یکی از نسخه‌‌های خود برای بیمارش گوش دادن به صدای یکی از خوانندگان موسیقی سنتی را تجویز کرده بود. او در نسخه‌ دیگری نیز خطاب به داروخانه نوشته بود که از بیماری فاقد دفترچه بیمه که سواد خواندن هم نداشته، پولی نگیرد تا خود وی هزینه‌ داروهای بیمار را پرداخت کند که این نامه توسط داروخانه منتشر شده بود.

پس از مرگ دو عضو این خانواده، تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص انجام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد، درمانگاه محل کار این پزشک فاقد دوربین بوده و تصویر فردی که غذا را آورده، ثبت نشده است. از سوی دیگر این پزشک با فردی اختلاف نداشت که بخواهد از او انتقام بگیرد.
با گذشت بیش از دو هفته از ماجرا، اخبار متناقضی درباره بازداشت دکتر تبریزی در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

غذا نذری نبود

تسنیم به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرد: در بررسی‌ها مشخص شد گرچه مرگ این مقتولان بر اثر مسمومیت رخ داده، ولی بر خلاف ادعاهای مطرح شده، پای هیچ غذای نذری در میان نبوده است. در تحقیقات مشخص شد این پزشک تبریزی، خودش از یکی از کترینگ‌های شهر تبریز غذا تهیه کرده و غذای مسمومی که باعث مرگ این دو زن شده به هیچ وجه، نذری نبوده است.

پزشک اعتراف کرد

فارس هم به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرد، پزشک تبریزی که ادعا می‌کرد همسر و مادربزرگش به دلیل خوردن غذای نذری فوت کرده‌اند، به دست داشتن در قتل این دو اعتراف کرد.
پزشک طراح قتل بود

همچنین آنا به نقل از علیرضا بیگی اعلام کرد که طی صحبت‌هایی که با مسئولان قضایی داشتیم، قتل اعضای خانواده پزشک تبریزی از قبل طراحی شده بود. گزارش مقامات قضایی حکایت از آن دارد که خود این پزشک طراح این نقشه بوده است. این نماینده مجلس در این باره به جام‌جم گفت: جزئیات این پرونده را باید از طریق دادستانی پیگیری کنید و من اطلاعات بیشتری در مورد انگیزه قتل ندارم.

پرونده در حال بررسی است

دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده به ایرنا گفت: پرونده مرگ دو نفر از اعضای خانواده پزشک تبریزی در دست بررسی است و نتیجه آن از طریق تشکیلات قضایی استان اعلام می‌شود. موسی خلیل‌اللهی افزود: انتشار هر گونه خبر درباره این پرونده از کانالی غیر از تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی فاقد ارزش است.

دکتر اعتراف نکرده است

در حالی که برخی خبرگزاری‌ها از اعتراف دکتر جوان به قتل همسر و مادربزرگش خبر داده‌اند، عصر دیروز یکی از نزدیکان این پزشک در مصاحبه‌ای با ایسنا اعتراف پزشک تبریزی را تکذیب کرد و گفت: خانواده وی از ابتدا ترجیح می‌دادند موضوع این پرونده در یک فضای آرام پیگیری شود تا بررسی نهادهای قضایی و انتظامی با دقت و سرعت بیشتری صورت پذیرد ولی متاسفانه در روزهای اخیر شاهد انتشار شایعات نادرستی هستیم که هم باعث ناراحتی و رنجش خانواده‌های داغدار شده و هم تمرکز بر اصل موضوع را از بین برده است. این فرد نزدیک به دکتر جوان ادامه داد: خبر اعتراف ایشان کذب محض است. متاسفانه عده‌ای به جای این‌که پیگیر اخبار صحیح و دقیق باشند، دنباله‌رو شایعات مطرح شده بین مردم هستند و اعتبار و اخلاق رسانه‌ای خود را فدای افزایش مخاطب و درآمد کرده‌اند.

 منبع: ایران

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا