دستگیری ۴۵۰۰ تبعه افغانستانی غیرمجاز در مازندران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: ۴۵۰۰ تبعه افغانستانی غیرمجاز در مازندران دستگیر شده‌اند.

موبنا – علیرضا یونسی در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان خانواده مازندران که با حضور الوندی دبیر مرجع ملی کنواسیون حقوق کودک و وزارت دادگستری در استانداری مازندران برگزار شد، گفت:قانون اساسی و دین مبین اسلام بیشتر از کنوانسیون‌های جهانی حقوق کودک برای حقوق انسان و کودک اهمیت قائل شده و در روایت داریم که ارزش یک انسان از همه معادن طلا و جواهرات کل جهان بالاتر است.

معاون سیاسی امنیتی مازندران با بیان این‌که استان مازندران در صدر استان‌های باسواد کشور قرار دارد، تصریح کرد: میزان افزایش سلامت و سواد و امید در کشور جمهوری اسلامی ایران نسبت به متوسط سطح جهان برتر است و این از برکات انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این‌که مازندران اولین استانی بود که در دولت تدبیر و امید نقاط آسیب پذیر را شناسایی و ساماندهی کرد، افزود: فعالیت‌های انجام شده در دولت یازدهم قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست و در حال حاضر مشکلات نداشتن شناسنامه، نداشتن سلامت جسمی و… در اغلب مناطق استان مازندران مرتفع شده است.

یونسی با اشاره به دستگیری ۴۵۰۰ نفر از افاغنه غیرمجاز در استان، اظهار کرد: مسئولان اجازه نخواهند داد که دختران این مرز و بوم با افاغنه‌ای که غیرمجاز وارد کشور شدند، ازدواج کنند.

وی تاکید کرد: باید دستگاه‌ها برنامه عملی مشترک را از دبیر مرجع ملی کنواسیون حقوق کودک وزارت دادگستری دریافت کنند و با تمام ظرفیت در اجرایی کردن آن تلاش کنند.

معاون استاندار با بیان این‌که سمن‌ها غیرسیاسی و غیردولتی بوده و با دردمندان همدردی دارند، افزود: برای سمن‌های مازندران آموزش‌های لازم برگزار شد تا با همگرایی بیشتر با دستگاه‌های اجرایی آینده روشنی را برای استان مازندران رقم بزنیم.

وی با تاکید بر این‌که همه مسائل با پول حل نمی‌شود، ادامه داد: باید با هم افزایی و همگرایی تلاش کنیم تا کودکان به باروری عقل برسند تا با تربیت عقلانی بر محور وحی کمال‌طلب و عقلگرا رشد پیدا کنند.

یونسی با بیان این‌که در گذشته فعالیت‌های زیادی در راستای کودکان انجام شده است، گفت: وقتی به آینده می‌نگریم خواهیم دید کوه فعالیت‌های نکرده داریم که باید با مشورت و کنار گذاشتن اختلافات و یک جانبه‌نگری، افق روشنی را برای کودکان ترسیم کنیم.

وی افزود: لازم است یک شبکه مجازی استانی برای کودکان و افراد زیر ۱۸ سال با داشتن بخش‌های مختلف راه اندازی شود.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا