رونق بی‌سابقه گردشگری سرخ در روسیه

قیمت پایین روبل، معافیت از اخذ ویزا و نوستالژی گذشته کمونیستی از جمله مهمترین عوامل حضور بی‌سابقه گردشگران چینی در روسیه است.

موبنا -به نقل از «وال استریت ژورنال»، در حالیکه رابطه روسیه با کشورهای غربی به دلیل اختلافات سیاسی بر سر مسائل مربوط به اوکراین و سوریه بالا گرفته و اقتصاد روسیه به سبب تحریم‌ها و قیمت پایین نفت دچار چالش شده است، اما این کشور به لطف ارزش پایین روبل، معافیت اخد ویزای گروهی و همچنین یادآوری خاطرات دوران کمونیستی این روزها پذیرای تعداد بی‌سابقه‌ای از گردشگران چینی است.

هر روزه تعداد زیادی از گردشگران چینی برای ادای احترام به «وانگ مینگ»، یکی از رهبران کمونیست چین که در روسیه و در کنار برجسته‌ترین نویسندگان، آهنگسازان و سیاستمداران روسی دفن شده به روسیه می‌روند.

“گردشگری سرخ” که به بازدید از محوطه‌ها و مناطق مربوط به حزب کمونیست چین اطلاق می‌شود از زمان رسیدن «شی جین پینگ» به ریاست جمهوری چین در داخل و خارج این کشور رونق زیادی یافته و در سال ۲۰۱۵ روسیه و چین به صورت رسمی توافق کردند تمامی مسیرهای گردشگری سرخ را باز کنند.

«ولفگان آرلت»، رئیس موسسه تحقیقاتی گردشگری خارجی چین در این‌باره گفت: سفر به روسیه از لحاظ سیاسی درست محسوب می‌شود، ضمن این که حملات تروریستی در فرانسه و بلژیک موجب نگرانی بسیاری از گردشگران چینی شده است در حالی که روسیه یک گزینه بسیار امن است.

پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱.۱ میلیون چینی امسال از روسیه دیدن کنند که ۱۶ درصد بیشتر از رکورد سال گذشته میلادی است و بدین ترتیب روسیه پشت سر آمریکا و جلوتر از بریتانیا در مکان شانزدهم محبوب‌ترین مقاصد گردشگری چینی‌ها قرار خواهد گرفت.

نیمی از گردشگران چینی که سال گذشته به روسیه سفر کردند، از بخش‌های اروپایی روسیه دیدن کردند که شامل شهرهای متمول‌تر و تاریخی مسکو و سن‌پترزبورگ می‌شود.

مسئولان گردشگری روسی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ از افزایش ۱۵ و ۱۴ درصدی رفت آمد گردشگران بین چین و روسیه خبر داده بودند و امیدوارند این رقم در سال جاری رشد بیشتری نیز داشته باشد.

همچنین انتظار می‌رود سال آینده و همزمان با جشن صدسالگی انقلاب ۱۹۱۷ روسیه تعداد قابل ملاحظه‌ای از گردشگران چینی به روسیه سفر کنند.

روسیه و چین دو رقیب سابق کمونیستی که دارای ۲۵۰۰ مایل مرز مشترک هستند و با چالشی شدن روابط میان غرب و شرق، رابطه میان روسیه و چین روز به روز بهبود می‌یابد.

«ولادیمیر پوتین» چندی پیش به مناسبت شصت‌وهفتمین سالگرد شکل‌گیری جمهوری خلق چین رابطه میان این دو کشور را در بالاترین سطح توصیف کرد و «شی جین‌پینگ» نیز روسیه را دوست همیشگی کشورش معرفی کرد.

 منبع: ایسنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا