جیمزکامرون قول داد «آواتار» تکراری نسازد

کامرون در «آواتار» از نوعی تکنولوژی دیجیتال استفاده کرد که تا پیش از آن در سینما سابقه نداشت.

موبنا -جیمز کامرون سازنده مجموعه «آواتار» به مخاطبانش قول داد در ساخت ادامه‌های این فیلم نوآوری و ابتکار را فراموش نکند و به تکرار خودش نپردازد.

به نقل از هالیوود ریپورتر، کارگردان مشهور قول داده است که در ادامه‌هایی که بر «آواتار» می سازد ابتکار، خلاقیت و نوآوری حرف اول را بزند.

او در حالی که در مراسمی شرکت کرده بود که باید در آن عضویت افتخاری در جامعه مهندسان سینمایی و تلویزیونی را می‌پذیرفت، با مخاطبانش نیز صحبت کرد و درباره ادامه‌هایی که بر «آواتار» می‌سازد، حرف زد.

«آواتار» موفق‌ترین فیلم تاریخ سینما است و کامرون که سازنده آن فیلم و ادامه‌های آن است گفت هم از نظر ابزاری و هم از نظر کادربندی‌، با کیفیت بالاتر در این پروژه ظاهر خواهد شد. او با صحبت درباره مسایل فنی گفت هنوز به بهبود شیوه سه بعدی فکر می‌کند و تلاش دارد تا از پروژکتورهای روشن‌تر استفاده کند و فکر می‌کند در نهایت بدون عینک بتوان به تماشای این فیلم‌ها نشست. وی گفت همه تلاشش را می‌کند تا به این جا برسد.

کامرون اطلاعات فنی بیشتری ارایه کرد و گفت در ادامه «آواتار» از نظر میزان بالای پویایی تصویر از کیفیت ۴K استفاده می‌کند و از نظر جلوه‌های ویژه نیز تلاش دارد تا همه آنچه را پیش از این نمی‌توانستند انجام دهند، عملی کنند. او گفت به طور همزمان به مقدار زیادی آب، هوا و آتش نیز نیاز دارد و همه اینها عناصری هستندکه در «آواتار» مشاهده خواهند شد.

وی افزود: فیلم‌ها قطعا خیلی بهتر از آنچه تاکنون بودند، خواهند شد. ما به این امکان رسیده‌ایم و تلاش داریم تا بهتر هم بشویم. در واقع هر آنچه را که تصور بکنیم می‌توانیم روی پرده ارایه کنیم.

اولین «آواتار» سال ۲۰۰۹ روی پرده رفت و با ۲٫۸ میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد. این فیلم تلفیقی از فیلم زنده و انیمیشن کامپیوتری و اولین فیلم داستانی کامرون پس از فیلم پرفروش «تایتانیک» در سال ۱۹۹۷ بود.

قرار است اولین دنباله «آواتار» سال ۲۰۱۸ اکران شود. سه فیلم بعدی کریسمس ۲۰۲۰، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ روی پرده می‌روند.

سیگورنی ویور، سام ورتینگتن و زو سالدانا بازیگران اصلی «آواتار» سال ۲۰۱۴ برای بازی در دنباله‌های بعدی این فیلم قرارداد امضا کردند. کامرون قبلا نیز تأکید کرده بودکه بخش زیادی از فیلم زیر آب فیلمبرداری می‌شود.

کامرون در «آواتار» از نوعی تکنولوژی دیجیتال استفاده کرد که تا پیش از آن در سینما سابقه نداشت. فیلم او در ۹ رشته نامزد اسکار شد و در سه بخش فنی جایزه دریافت کرد.

 منبع:مهر

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا