تظاهرات مخالفان توافقنامه تجارت آزاد میان کانادا و اروپا در بروکسل

همزمان با امضای توافقنامه تجارت آزاد میان کانادا و اتحادیه اروپا موسوم به ‘ستا’، دهها تن از مخالفان این توافق درمقابل ساختمان پارلمان در بروکسل تظاهرات کردند.

موبنا – به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، تظاهرات کنندگان که بر روی لباس های خود رنگ قرمز پاشیده بودند، با سردادن شعارهایی با امضای توافقنامه ‘ستا’ مخالفت کردند.

متعرضان اروپایی معتقدند که این اقدام اتحادیه اروپا آسیب های جدی به اقتصاد این اتحادیه و در نهایت وضعیت معیشت آنها وارد می کند.

این تظاهرات به درگیری میان مخالفان و نیروهای پلیس محافظ ساختمان پارلمان اروپا منجر شد و پلیس ۱۵ نفر از معترضان را بازداشت کرد.

برخی تظاهرات کنندگان موفق شدند با وجود تدابیر امنیتی بسیار شدید، وارد ساختمان پارلمان اروپا شوند.

پس از گمانه زنی های متعدد درباره سرنوشت توافقنامه تجارت آزاد میان کانادا و اتحادیه اروپا، این توافقنامه روز یکشنبه امضا شد.

این توافقنامه در حالی امروز به امضای دو طرف رسید که مذاکره کنندگان بارها از به بن بست رسیدن آن خبر داده بودند.

در سال گذشته میلادی صادرات کانادا به اتحادیه اروپا، بیش از ۲۸ میلیارد یورو بوده و در مقابل هم کانادا بیش از ۳۵ میلیارد یورو از این اتحادیه واردات داشته است. به عبارتی، تراز تجاری اتحادیه اروپا مثبت ۷ میلیارد یورو برآورد می شود.

بر اساس توافقنامه تجارت آزاد میان کانادا و اتحادیه اروپا، ۹۹ درصد از حقوق گمرکی میان بروکسل و اوتاوا حذف خواهد شد.

مهمترین هدف این توافقنامه اشتغالزایی و رشد اقتصادی میان اتحادیه اروپا و کانادا اعلام شده است و این در حالیست که این توافقنامه برای اجرایی شدن هنوز باید به تصویب حدود ۴۰ پارلمان ملی و منطقه ای در اتحادیه اروپا برسد.

با امضای این توافقنامه امکان اجرای موقت آن در سال آینده میلادی و حذف بیشتر تعرفه های واردات فراهم می شود.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا