آمریکا، نیروهای گارد ملی کویت را آموزش می دهد

دولت کویت اعلام کرد، با هماهنگی ارتش آمریکا دوره های آموزشی ویژه ای برای نیروهای گارد ملی این کشور در راستای تقویت همکاری های مشترک برگزار می شود.

موبنا – هیأتی از وزارت دفاع آمریکا (یکشنبه ) با سفر به کویت رایزنی هایی را در زمینه برگزاری دوره های فشرده برای نیروهای گارد ملی کویت برای مقابله با سلاح های شیمیای و اسلحه کشتار جمعی انجام داده و طرفین بر ارتقای سطح تعامل در این زمینه رایزنی کردند.

وزارت دفاع آمریکا همچنین با افتتاح دفتر همکاری های نظامی در کویت رایزنی هایی را با مسئولان گارد ملی این کشور در زمینه اجرای قرارداد ۱۱میلیارد دلاری فروش سلاح در کویت انجام داد.

به نوشته نشریه الانبا، کویت اعلام کرد که بر اساس توافق مشترک با دولت ایتالیا چند فروند جنگنده ‘یورو فایتر’ از این کشور اروپایی خریداری خواهد کرد.

کویت که در مقایسه با شرکای خود در حوزه جنوبی خلیج فارس هزینه های کمتری را در زمینه خرید سلاح انجام می دهد، طی ماه های اخیر روندی شتابان در این زمینه آغاز کرده و پس از قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا و فرانسه، این بار با ایتالیا همکاری خواهد کرد.

قرار است، سری اول جنگنده های یورو فایتر سال ۲۰۲۰ به کویت تحویل داده شود.

کویت همچنین فصل تازه ای از همکاری های نظامی را با اوکراین را کلید زده و هیأتی عالی رتبه از ستاد کل نیروهای مسلح کویت از کیف بازدید و راه های توسعه همکاری های مشترک را مورد بررسی قرار داد.

بنابر اعلام سفیر ایتالیا در کویت نیروی هوایی این کشور دوره های نظامی را نیز برای خلبانان کویتی برگزار می کند و در حال حاضر ۹۷ خلبان کویتی این دوره ها را پشت سر می گذرانند.

در راستای همکاری با کشورهای اروپایی فرانسه نیز برای فروش ۳۰ فروند بالگرد نظامی به کویت، قراردادی را به ارزش بیش از یک میلیارد یورو به امضا رساند.

به نوشته نشریه الرای، قرارداد فروش بالگردهای کاراکال به کویت بخشی از بسته قراردادهای ۲/ ۵ میلیارد یورویی است که دو کشور در اکتبر ۲۰۱۵ بر سر آن به توافق دست یافتند. این بسته همچنین شامل خرید خودروهای زرهی سبک فرانسوی و همچنین تعمیر و نگه داری شناورهای گشت زنی کویت است.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا