انگلیس ادعای عربستان مبنی بر حمله یمنی‌ها به مکه را رد کرد

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای، ادعای سعودی‌ها مبنی بر تلاش یمنی‌ها برای حمله به مکه را رد و اعلام کرد هدف حمله موشکی، فرودگاه جده بوده است.

موبنا – وزارت خارجه انگلیس امروز با صدور بیانیه ای، تلویحا ادعای عربستان مبنی بر حمله موشکی نیروهای یمنی به سمت مکه مکرمه را رد کرد.

در بخشی از این بیانیه که به بهانه به روزرسانی وضعیت ایمنی سفر به عربستان منتشر شده، آمده است: روز ۲۷ اکتبر یک موشک اسکاد از مناطق تحت کنترل شورشیان در یمن شلیک شد که آشکارا فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز را هدف قرار داده بود.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه ارتش یمن از شلیک یک موشک به سمت فرودگاه جده در ۶۵ کیلومتری مکه مکرمه، که محل پرواز جنگنده‌های سعودی برای انجام عملیات در یمن است، خبر داد.

سعودی‌ها که پیشتر هم انقلابیون یمنی را به تلاش برای مقابله با «خادم الحرمین» متهم کرده بودند، از این مسئله سوء استفاده کرده و در تبلیغاتی وسیع مدعی شدند هدف این موشک مکه بوده، اما سامانه دفاعی عربستان توانسته آن را در فاصله ۶۵ کیلومتری این شهر هدف قرار دهد.

انقلابیون یمن با رد این ادعا، تأکید کردند هدف از این حمله فرودگاه ملک عبدالعزیز بوده است.

هرچند آمریکا و انگلستان واکنشی به ادعای عربستان نداشته‌ اند، اما بیانیه امروز لندن، که به نظر می‌رسد عمدا در عنوان آن هم بر حمله به فرودگاه جده تأکید شده، عملا بیانیه مقامات سعودی را رد کرده است.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا