برگزاری جشن سفارت ترکیه در تهران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره با اینکه ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش پیشتاز بوده است، گفت: در این مسیر امروز دیگر کشورها نیز به ایران پیوسته اند و امید است صلح و ثبات در منطقه بیش از این حاکم شود.

موبنا – «محمود واعظی» شامگاه یکشنبه در آئین ۹۳امین سالگرد اعلام جمهوری ترکیه در سفارتخانه این کشور در تهران به دوران پس از کودتا در ترکیه اشاره کرد و با ابراز خوشحالی از حضور و مدیریت رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهوری در راس دولت این کشورافزود: مصمم هستیم روابط همه جانبه تهران-آنکارا گسترش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «ایران و ترکیه روابط خوبی از نظر فرهنگی و دیگر زمینه ها دارند»

واعظی با اشاره به اینکه «ایران و ترکیه به همراه برخی دیگر کشورها تلاش می کنند مشکلات منطقه از راه مسالمت آمیز حل شود» تصریح کرد: باید روابط کشورها در خدمت صلح و ثبات در منطقه قرار گیرد.

واعظی نودوسومین سالگرد اعلام جمهوریت در ترکیه را از طرف دولت و ملت ایران به سفیر و دولت ترکیه تبریک گفت و از فائق شدن دولت ترکیه بر کودتای نظامی اخیر در این کشور ابراز خرسندی کرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه «دوران کودتای نظامی به سر آمده است»اظهار داشت: ایران به عنوان کشور دوست و همسایه ترکیه از ابتدا این کودتا را محکوم کرد و وزیر امور خارجه کشورمان در شب کودتا از شب تا صبح با همتای خود و سفیر ترکیه در ارتباط بود.

از ملت و دولت ایران برای حمایت از ترکیه در دوران کودتا قدردانی می کنم
«رضا هاکان تکین» سفیر ترکیه در تهران در این مراسم با گرامیداشت سالروز اعلام جمهوریت در ترکیه، آن را روز خاصی برای ملت ترکیه خواند و گفت: روز اعلام جمهوریت روزی است که به ما الهام و قدرت می دهد تا بر سختی های بسیاری که هم در داخل و هم در خارج از کشورمان با آنها روبه رو می شویم، فائق آئیم.

سفیر ترکیه در تهران با بیان اینکه «ایران و ترکیه دارای اشتراکات بسیاری هستند» افزود: دو ملت ایران و ترکیه همسایه نزدیک هم هستند و پیوندهای تاریخی مستحکم بین آنها برقرار بوده و این رابطه ای است که در طول تاریخ به اثبات رسیده است.

هاکان تکین با اشاره به اینکه ایران و ترکیه همیشه در دوران سخت همچون دوستان و همسایگان نزدیک از یکدیگر حمایت کرده اند، گفت: در این روز مایلم بار دیگر مراتب قدردانی خود را به دولت و ملت ایران به دلیل حمایت صریح و آشکار آنها از ترکیه پس از اقدام به کودتای نافرجام در روز ۱۵ ژوئیه ، ابراز کنم.

وی تصریح کرد: ملت ما به جهانیان نشان دادند که دوران کودتا برای همیشه به پایان رسیده است ومادامی که ما متحد هستیم و پایبند اصول بنیادی دموکراسی باشیم هیچ قدرتی چه تانک چه هواپیماهای جنگی نمی توانند در برابر اراده ملت بایستند.

روز ۲۹ اکتبر (۸آبان) سالروز تاسیس جمهوری ترکیه بوده و در این کشور به روز عید جمهوریت موسوم است. در مراسم و ضیافت رسمی امشب سفارت ترکیه که به این مناسبت برگزار شد، جمعی از دیپلمات های مقیم تهران و تعدادی از شخصیت ها و مقام های ایرانی حضور یافتند.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا