بمب‌گذاری عروسک‌های بازی؛ ترفند تازه داعشی‌ها (+عکس)

گروه تروریستی داعش در تازه‌ترین جنایات خود با کارگذاری و پنهان کردن بمب‌های دست ساز در ابزارها و وسیله‌هایی نظیر عروسک‌های بازی، شیلنگ، تخته چوب، چسب نواری‌های صنعتی، مصالح ساختمانی انباشته شده در یک گوشه و حتی لباسهای قدیمی روی هم جمع شده تلاش دارد تا مانع پیشروی ارتش عراق در موصل شود.

موبنا – به نقل از روزنامه گاردین، یکی از ترفندهای بیرحمانه داعش برای پنهان کردن بمب‌هایش بعد از فرار از مناطق باز پس گرفته شده، استفاده از عروسک‌های بازی کودکان است.

سرهنگ نوزاد کامل حسن، یک مهندس عضو نیروهای کرد شرکت کننده در عملیات بازپس گیری موصل می گوید: فکر می‌کنید چرا داعش از یک شی زیبا مثل عروسک‌های اسباب بازی خرس یا خرگوش برای پنهان کردن بمب استفاده می‌کند؟ چون می‌داند نیروهای پیشمرگ کرد نیستند که به آنها دست می‌زنند بلکه کودکان به سراغ آنها می‌روند.
او می‌گوید واحد متعلق به وی در مناطقی که زمانی تحت کنترل گروه تروریستی داعش بود اقدام به پاکسازی بیش از ۵۰ تن بمب کرده است.

حسن تصمیم گرفته برخی از غیر معمول‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین راه‌های مورد استفاده داعش برای جاسازی بمب‌های دست ساز را یادداشت کند و با علم به آنها نیروهای جدید برای واحد خنثی سازی بمب را که یکی از خطرناک‌ترین شغلهای جهان است آموزش دهد.

وی گفت: بمب‌های دست ساز داعش ما را متوجه منابع مورد استفاده این گروه تروریستی برای گسترش ترس و مرگ حتی بعد از فرار نیروهایش می‌کند.

در مناطقی که زمانی تحت کنترل داعش بودند این گروه زمان فراوانی برای کار گذاشتن بمب‌های دست سازش در عادی‌ترین اشیاء کرده است به نحوی که اسباب بازی‌ها، کارت‌های بازی و یک ساعت معمولی رها شده در یک گوشه می‌توانند جرقه انفجار یک بمب را بزنند. وسایلی که به حد کافی می‌توانند کنجکاوی یک شهروند برگشته به خانه را برانگیزند و او را کشته و یا زخمی کنند.

یک شیلنگ آب عادی و تل لباس‌های قدیمی رها شده از دیگر راه‌هایی هستند که داعش از آنها به عنوان منفجر کننده بمب استفاده کرده است.

در جایی دیگر ممکن از مقادیری گل و سنگ برای پنهان کردن یک خمپاره استفاده شده باشد. یک تخته چوب عادی رها شده نیز در صورت برداشته شدن یا کنار زده شدن می‌تواند جرقه انفجار یک بمب را بزند. چسب‌های نواری، سیم‌ها و اهرم‌ها همگی می‌توانند باعث انفجار یک بمب شوند.

این شیوه‌ داعش برای استفاده از بمب‌ها موجب می‌شود که حمله به آنها خطرناکتر شده و بعد از شکست نیز عملیات تثبیت کنترل به کندی صورت بگیرد.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا