ظریف: ایران نگران مطرح کردن نظراتش در زمینه حقوق بشر نیست

نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردم‌سالار که مبتنی بر رای مردم در نظام بین‌الملل حضور پیدا می‌کند و همین حضور و پشتوانه مردم باعث شد که تحریم‌ها علیه ایران شکست بخورد.

موبنا – وزیر خارجه ایران تاکید کرد که این کشور نگرانی برای مطرح کردن نظراتش درزمینه حقوق بشر با اتحادیه اروپا ندارد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان با اشاره به سفر اخیر فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به تهران، اظهار کرد:‌ این سفر با محوریت بحث سوریه انجام شد و آقای رییس‌جمهور نیز در دیداری که خانم موگرینی با ایشان داشت در مورد برجام و تلاش‌هایی که نیاز است از طرف اتحادیه اروپا برای اجرای این موضوع صورت بگیرد تاکید کرد.

او تصریح کرد:‌ این سفر به منظور تبادل نظر در ارتباط با بحران سوریه، پایان دادن به درگیری‌ها در این منطقه و پیدا کردن یک راه‌حل سیاسی در ارتباط با این بحران انجام شد. ما در مذاکراتی که داشتیم نظرات خود را در مورد ضرورت مبارزه با تروریسم و نحوه رسیدن به یک راه‌حل سیاسی در ارتباط با این بحران اعلام کردیم به نحوی که در نهایت خواست مردم سوریه محقق شود و مردم این کشور برای سرنوشت سوریه تصمیم‌گیری کند.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان ادامه داد: در جریان دیداری که خانم موگرینی با رییس‌جمهور داشتند علاوه بر بحث سوریه آقای رییس‌جمهور بر موضوع ضرورت اجرای برجام و تلاش‌هایی که نیاز است از طرف اتحادیه اروپا بر جهت اجرای این توافق‌نامه صورت بگیرد، تاکید کردند و به طور کلی گفت‌وگوها و بحث‌های خوبی انجام شد.

ظریف در بخش دیگری از گفت‌وگویش با رادیو در پاسخ به این سوال که از طرفی اتحادیه اروپا بحث نیازمندی‌اش به ایران برای حل بحران سوریه را مطرح می‌کند، ولی از طرف دیگر مباحثی مانند حقوق بشر را نیز به عنوان بهانه بیان می‌کند؟ خاطرنشان کرد: ما معتقدیم همه دنیا باید با تروریسم بدون پیش‌شرط مقابله کند و در مورد سیاست‌های دیگر اروپایی‌ها که به اشتباه در گذشته داشتند در جای خود با آن‌ها بحث و گفت‌وگو می‌کنیم.

وزیر امور خارجه در پایان گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردم‌سالار که مبتنی بر رای مردم در نظام بین‌الملل حضور پیدا می‌کند و همین حضور و پشتوانه مردم باعث شد که تحریم‌ها علیه ایران شکست بخورد این نگرانی را ندارد که در سایر حوزه‌ها هم نظرات خود را مطرح کند.

 منبع:ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا