واگذاری شهروند لغو شود

چند هفته پس از تصویب لایحه واگذاری فروشگاه شهروند و نمایشگاه شهرآفتاب به بانک شهر بابت تأدیه بخشی از بدهی شهرداری تهران به این مجموعه، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با ادعای عدم صداقت شهرداری در گزارش بدهی‌های بانکی، پیشنهاد داد این مصوبه ملغی شود.

موبنا – محمد سالاری با اشاره به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در مورد میزان بدهی شهرداری به بانک‌ها و پیمانکاران گفت: به استناد این گزارش، شهرداری هشت هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان به پیمانکاران و حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز به بانک‌ها بدهکار است.

به گفته وی، با ارائه این گزارش مشخص شد که اعضای شورا در فضای توام با عدم اطلاعات دقیق از میزان بدهی شهرداری به بانک شهر به این لایحه رای داده‌اند. وی افزود: این گزارش نشان می‌دهد که شهرداری مجموعا پنج‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار است.

این در حالی است که در ازای آن کل سهام نمایشگاه شهرآفتاب و ۶۰درصد از سهام فروشگاه شهروند در قالب این مصوبه به بانک شهر واگذار خواهد شد که ارزش این واگذاری قطعا بیشتر از میزان بدهی است. سالاری خاطرنشان کرد: مجموعه بدهی شهرداری به بانک تجارت دو هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان و به بانک ملی دو هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان است که جمعا به پنج‌هزار میلیارد تومان می‌رسد و با بدهی شهرداری به بانک شهر تقریبا یکسان است.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا