دادستان قلابی دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب کرمان از دستگیری یک کلاهبردار میلیاردی با عنوان مرد هزار چهره خبر داد.

موبنا – دادخدا سالاری از دستگیری یک کلاهبردار میلیاردی با عنوان مرد هزار چهره خبر داد و اظهار داشت: این فرد با جعل عناوین قضائی از جمله دادستان، معاون دادستان، قاضی اجرای احکام، نماینده قوه قضائیه و سردار نظامی اقدام به کلاهبرداری از مراجعان به دستگاه قضائی می‌کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان افزود: این کلاهبردار سابقه‌دار، فعالیت‌های مجرمانه خود را از سال ۹۳ در استان اصفهان آغاز کرده و سپس این اقدامات را به ترتیب در استان‌های فارس، بندرعباس، یزد، کرمان و مجددا در بندرعباس تکرار کرده است.

وی در تشریح نحوه شناسایی و دستگیری این متهم عنوان کرد: به‌دنبال وصول گزارشاتی در شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان مبنی بر چندین فقره کلاهبرداری از مراجعان به دستگاه قضائی، اقدامات مستمر و شبانه‌روزی حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان کرمان، پلیس آگاهی و بازپرسی شعبه یازدهم برای شناسایی و دستگیری این فرد آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه با راهنمایی شکات و مالباختگان عکسی از وی تهیه و سپس هویت وی مشخص و معلوم شد، وی ساکن استان اصفهان است که نیابت قضایی برای دستگیری وی صادر، اما مشخص شد وی از آن جا به استان دیگری نقل مکان کرده و از استان دیگر نیز به استان سومی منتقل شده که نهایتا مجددا در استان کرمان مشاهده و مورد تعقیب قرار گرفت.

سالاری گفت: پس از اقدامات تعقیبی و تحقیقی گسترده و چندین روز عملیات تعقیب و مراقبت برای دستگیری این متهم انجام شده، این فرد کلاهبردار، ۱۳ مهر ماه سال جاری پس از ارسال نیابت قضایی از استان کرمان در استان هرمزگان پس از انجام چندین مورد کلاهبرداری در یک روز و در حین مذاکره با طعمه جدید خود دستگیر شد.

این مقام قضائی ادامه داد: این فرد با جعل عناوین قضائی و نظامی و ادعای نفوذ در دستگاه قضائی برخی از افراد مسن و اهالی روستاها را فریب داده و با ادعای حل پرونده‌های آنها، مبالغی را از این افراد کلاهبرداری کرده و سپس متواری شده و در استان دیگری فعالیت‌های مجرمانه خود را تکرار کرده است.

دادستان کرمان در ادامه با اشاره به ۱۲ فقره سابقه کیفری این متهم گفت: این فرد سوابقی از جمله کلاهبرداری، سرقت، سرقت به عنف، تحصیل مال از طریق نامشروع، جعل عنوان، تهدید، توهین و ادعای نفوذ را در کارنامه خود دارد.

وی با بیان اینکه در زمان دستگیری این متهم چندین فقره سیم‌کارت متعلق به مالباختگان نیز کشف شده است، افزود: در حال حاضر تحقیقات اولیه در این پرونده انجام، حساب‌های بانکی متهم مسدود و متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.

سالاری تاکید کرد: هرگونه ادعای افراد مبنی بر اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و توانایی در حل مشکلات پرونده‌های قضائی صحت ندارد و این دستگاه در راستای وظیفه عدالت گستری خود همواره بر اساس قانون به پرونده‌ها و موارد مطروحه رسیدگی کرده و حکم مقتضی را صادر می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان خاطرنشان کرد: افراد به کلاهبرداران و افرادی که درصدد سوء استفاده هستند اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین افرادی، مراتب را به حفاظت اطلاعات قوه قضائیه اطلاع دهند.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا