دستگیری ۳۰ تن دیگر از اعضای حزب عمران خان در پاکستان

یک مقام وابسته به حزب تحریک انصاف پاکستان امروز (شنبه) اعلام کرد: نیروهای پلیس این کشور دست کم ۳۰ تن از کارمندان این حزب اپوزیسیون وابسته به عمران خان را در پی تجمع اعتراضی آنها در این کشور بازداشت کردند.

موبنا – به نقل از خبرگزاری رویترز، روز جمعه حامیان عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف با نیروهای پلیس در شهر راولپندی درگیر شدند و در عین حال عمران خان دولت پاکستان را متهم به اعمال حبس خانگی علیه خودش کرد.

پلیس پاکستان روز پنجشنبه گذشته ۳۸ کارمند حزب تحریک انصاف را در جریان یک تجمع آنها که چند ساعت پس از اعلام ممنوعیت دو ماهه هر گونه تجمع عمومی در شهرهای اسلام‌آباد و راولپندی برگزار شده بود، بازداشت کرد. هنوز مقامات پاکستان و پلیس این کشور در این باره اظهارنظر نکرده‌اند، اما دستگیری این افراد موجب شده است تا عمران خان برای برگزاری تظاهرات سراسری در پایتخت فراخوان دهد.

عمران خان وعده داده تا روز چهارشنبه این هفته به منظور افزایش فشار بر نواز شریف، نخست وزیر پاکستان برای استعفا، با برگزاری یک راهپیمایی میلیونی شهر اسلام آباد را به تعطیلی بکشاند.

چودری رضوان، یک مقام حزب تحریک انصاف در شهر اسلام آباد گفت: ۳۰ تن از کسانی که در تجمع شبانه در اطراف خانه عمران خان حضور پیدا کرده‌ بودند، بازداشت شدند.

یک خبرنگار رویترز گزارش داد: بیش از ۱۰۰ افسر پلیس پاکستان با تجهیزات ضد شورش در نزدیکی خانه عمران خان مستقر شدند.

رضوان گفت: فراخوان تجمع امروز (شنبه) عمران خان لغو شده است و تا اطلاع ثانوی هرگونه تجمعی در خانه عمران خان در منطقه بنی گالا انجام نخواهد شد. قرار بود تجمع امروز حزب تحریک انصاف پیش درآمدی برای تظاهرات گسترده روز چهارشنبه باشد.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا