قیر ۳۰ درصد گران می‌شود

رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکننده فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به ابلاغیه وزیر نفت در مورد خرید خوراک با ارز آزاد گفت: با اجرای این ابلاغیه قیمت قیر ۳۰ درصد گران خواهد شد و ۲۰ فراورده دیگر نیز افزایش قیمت خواهد داشت.

موبنا – تاجیک در نشست خبری که ظهر امروز (شنبه) برگزار شد با بیان اینکه قیر اولین محصولی بود که از سوی بخش خصوصی اجازه صادرات پیدا کرد، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۸ در مورد قیمت قیر در کارگروه فرمولی تصویب کردند که بر مبنای آن قرار شد قیمت این فرآورده بر اساس تغییرات قیمت نفت خام تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به صادرات قیر اظهار کرد: سال گذشته ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن قیر توسط بخش خصوصی صادر شد. قصد داشتیم امسال میزان صادرات را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دهیم ولی با توجه به اینکه نفت کوره قیمت خوبی ندارد صادرات ما حدود پنج درصد کاهش داشته است.

رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکننده فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه قیمت‌ها ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: با ابلاغیه جدید وزیر، قیر ۳۰ درصد گران خواهد شد. علاوه بر قیر ۲۰ فراورده دیگر هم افزایش قیمت خواهند داشت.

تاجیک با انتقاد از نحوه تصمیم گیری توسط مسئولان ذی‌ربط اظهار کرد: مسئولین بارها قول داده اند از ما به عنوان کارشناس استفاده کنند. ماهم در بخش کارشناسی به دنبال این نیستیم که درآمد ملی به خطر بیفتد.

تاجیک با تاکید بر اینکه در بازار قیر به دنبال کمیت و کیفیت هستیم، به مذاکره با کشور چین اشاره و اظهار کرد: هفته گذشته یکی از بزرگترین تولید کنندگان قیر کشور چین به ایران امد اما ایرانی‌ها از سال ۱۳۸۷ از بازار ایران بیرون رفتند و ما نیازی به این کشور نداریم. اگر صادرکنندگان در داخل کشور حمایت شوند می‌توانیم در بازار دنیا رقابت کنیم.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا