اکسیر جوانی کشف شد!

دانشمندان آمریکایی مدعی شده‌اند که توانسته‌اند یک ترکیب طبیعی موجود در آووکادو،‌ بروکلی و خیار را کشف کنند که از تاثیر چشمگیر ضد پیری روی موش‌ها برخوردار است و می‌توان همچنین از آن روی انسان‌ها استفاده کرد.

موبنا – به نقل از ایندیپندنت، محققان دانشگاه واشنگتن که کارآزمایی‌های بالینی را بر روی گروه کوچکی از مردم آغاز کرده‌اند، می‌گویند که موش‌های پیر دریافت کننده ترکیب NMN در آب، مجموعه‌ای از تاثیرات سودمند را تجربه کردند.

برای مثال، سطح فعالیت فیزیکی این موش‌ها افزایش یافت، تراکم استخوان‌ها و عضلات آن‌ها ارتقا پیدا کرد، عملکرد سیستم ایمنی و کبد این حیوانات بهبود یافت، بینایی آنها بهتر شده و حتی وزن کم کردند.

محققان کار خود را با بررسی ویژگی‌های پروتئینی موسوم به NAD آغاز کردند که در تولید انرژی در بدن دخیل است.

با پیرتر شدن حیوانات، میزان پروتئین NAD کمتری تولید شده و به نظر می‌رسد که این امر بخشی از فرآیند پیری است. تلاش‌های دانشمندان برای افزودن NAD به بدن این موجودات ناموفق بود، بنابراین آن‌ها به جستجوی راههایی برای افزایش تولید آن در بدن پرداختند.

این محققان به موش‌ها ترکیب NMN را که در کلم نیز وجود دارد، بصورت محلول در آب ارائه کردند و افزایش سطوح پروتئین NAD و آثار جوانسازی آن را مشاهده کردند.

محققان اظهار امیدواری کرده‌اند که کارآزمایی‌های بالینی انسانی در حال انجام در ژاپن بتواند به نتایج مشابه دست یابند. به گفته آن‌ها، سلول‌های انسان نیز بر این فرآیند تولید انرژی تکیه دارد و امکان دارد بتوان روش تازه جوانسازی را برای سلامت نگهداشتن انسان‌ها در زمان پیری استفاده کرد.

البته این مزایا تنها در موش‌های پیر دیده شده و موش‌های جوان هیچ نشانه‌ای از سالمتر شدن نشان ندادند زیرا بدن آن‌ها همچنان در حال ساخت پروتئین NMN است.

نتایج این تحقیق در مجله Cell Metabolism منتشر شده است.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا