موبایل شما از توالت کثیف تر است!

گوشی های هوشمند تقریبا در هر جایی همراه ما هستند، آنها را در اختیار کودکانمان قرار می دهیم، برای به اشتراک گذاری و مشاهده عکس ها دست به دست می شوند، و در باشگاه برای انجام مکالمه آنها را روی صورت عرق کرده خود قرار می دهیم.

موبنا – گوشی های هوشمند یکی از محبوب‌ترین دستگاه های حال حاضر هستند که برای بسیاری از مردم جهان زندگی بدون آن امکان ناپذیر به نظر می رسد. اما نگاهی به گوشی هوشمند خود بیندازید. آیا روی آن لکه های روغنی اثرانگشت و پرز دیده می شود؟ گرد و غبار چطور؟ آیا یک تار مو در لبه نمایشگر گیر کرده است؟

به گزارش “ریدرز دایجست”، گوشی های هوشمند تقریبا در هر جایی همراه ما هستند، آنها را در اختیار کودکانمان قرار می دهیم، برای به اشتراک گذاری و مشاهده عکس ها دست به دست می شوند، و در باشگاه برای انجام مکالمه آنها را روی صورت عرق کرده خود قرار می دهیم.

مطالعات مکرر نشان داده اند که آن چه روی هم جمع می شود، آلودگی و کثیفی است که حتی می تواند از کف کفش شما آلوده‌تر باشد. به گفته دکتر دوبرت گوئررو، متخصص بیماری های عفونی، همانند مسواک، دستگاه قابل حمل شما نیز گاهی اوقات به پاکسازی مرتب نیاز دارد و در غیر این صورت احتمالا چیزی نیست که قصد داشته باشید آن را روی میز رها کنید.

برای بهداشت عمومی

تمیز کردن یک دستگاه قابل حمل مانند گوشی هوشمند می تواند موجب نگرانی شما شود زیرا قصد ندارید به آن آسیب وارد شود و تولیدکنندگان نیز راهنمای خاصی برای چگونگی پاکسازی دستگاه های خود ارائه نمی کنند. کارشناسان سلامت استفاده از یک پارچه یا دستمال میکروفایبر مرطوب را پیشنهاد می کنند که برای از بین بردن آثار انگشت و گرد و غبار کافی است. باکتری هایی مانند کلستریدیوم دیفیسیل (که می تواند موجب اسهال و التهاب روده بزرگ شود) و ویروس های آنفلوآنزا ممکن است نیازمند یک عامل استریل کردن مانند الکل باشند.

این مساله مشکل آفرین است زیرا اپل به طور رسمی نسبت به استفاده از شیشه پاک کن های خانگی، اسپری های آئروسل، حلال ها، الکل، آمونیاک یا مواد ساینده برای تمیز کردن محصولات خود هشدار داده است.

با ان وجود، دستمال مرطوب ضد عفونی کننده که برای تمیز کردن دستگاه های الکترونیکی تولید شده برای از بین بردن آلودگی ها گزینه خوبی است. اما شما می توانید راه حلی ارزان‌تر را مد نظر قرار دهید. به گفته درک میستر، از تکنسین های بخش تعمیرات و خدمات پشتیبانی آنلاین بست بای، برای تمیز کردن دستگاه قابل حمل خود می توانید از نسبت یک به یک ۷۰ درصد الکل ایزوپروپیل و آب مقطر استفاده کنید.

یک بطری اسپری را از الکل رقیق شده پر کنید و یک پارچه بدون پرز، ترجیحا میکروفایبر و نه دستمال کاغذی، را با آن مرطوب کنید، سپس به آرامی بدنه و نمایشگر دستگاه خود را تمیز کنید. هیچگاه ترکیب را به صورت مستقیم روی دستگاه خود اسپری نکنید. برای تمیز کردن لبه ها و اطراف درگاه ها از فوم بدون پرز به جای پنبه استفاده کنید.

برای حفظ ظاهر نو

با استفاده از هوای فشرده می توانید اطراف درگاه ها و کلیدهای دستگاه خود را تمیز کنید و به حفظ ظاهر نو، عملکرد و ارزش فروش مجدد آن هنگامی که قصد خرید دستگاهی جدید را دارید، کمک کنید. با استفاده از هوای فشرده از شر گرد و غبار و ذراتی که می توانند به داخل دستگاه الکترونیکی نفوذ کرده و به آن صدمه بزنند، راحت شوید. یک کمپرسور هوا می تواند به واقع همه چیز را تمیز کند.

 منبع: عصرایران

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا