مشاغل پراسترس عمر را کوتاه می‌کنند

بر اساس مطالعه جدیدی که در نشریه “روانشناسی فردی” به چاپ رسیده، مشاغل پراسترس با اختیاراتِ شغلیِ محدود، منجر به کاهش طول عمر کارمندان می‌شود.

موبنا – کار کردن در مشاغل پرتنش و به ویژه در شرایطی که کارفرما حق مدیریت و کنترل را از کارمندان خود سلب می‌کند و اختیاراتِ شغلی آنها را محدود می‌سازد نه تنها بسیار خسته‌کننده و طاقت‌فرساست بلکه این استرس دائمی می‌تواند حتی منجر به کاهش طول عمر کارمندان شود.

“اریک گونزالز – مول” استادیار “منابع انسانی و رفتار سازمانی” در دانشکده تجارت Kelley در دانشگاه ایندیانای آمریکا و نویسنده ارشد این مقاله گفت: ما در این مطالعه دریافتیم افراد در مشاغل پراسترس با اختیاراتِ محدود در مقایسه با کارمندانی که کنترل و اختیارات بیشتری در شغل خود دارند در سنین پایینتر و جوانتر می‌میرند.

به گزارش یونایتدپرس، متخصصان در این مطالعه همچنین دریافتند که برعکس این وضعیت نیز صادق است یعنی احتمال مرگ زودرس در کارمندانِ مشاغل پراسترسی که کنترل و مدیریت بالایی بر شغل خود دارند تا ۳۴ درصد کاهش پیدا می‌کند.

متخصصان معتقدند کارمندان و کارگرانی که در مشاغل سخت و استرس‌زا کار می‌کنند و در عین حال آزادی بسیار اندکی در پیشبرد امور شغلی خود دارند در نهایت به دلیل عدم رضایت از شرایط کاری، به رفتارهای ناسالم نظیر استعمال سیگار، بی‌تحرکی و تغذیه ناسالم روی می‌آورند در حالی که افزایش اختیاراتِ شغلیِ کارکنان حتی در مشاغل پرتنش نیز می‌تواند برای پرسنل و نیروی کار، انگیزه‌بخش و مفید باشد.

نوشته های مشابه
 منبع: ایسنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا