گوشی‌های جدید سامسونگ از راه دور انگشتان را تشخیص می‌دهند

به نظر می‌رسد تشخیص حرکات انگشت برای دستگاه‌‌های موبایلی و الکترونیکی فقط مورد توجه گوگل قرار نگرفته است و دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه هم سرمایه‌گذاری‌هایی در این زمینه انجام داده‌اند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت گوگل در سری گوشی‌های هوشمند Pixel خود فناوری جدیدی ارایه کرده است که به موجب آن امکان اطلاع‌رسانی بر اساس اثر انگشت فراهم شده است. منابع آگاه می‌گویند سامسونگ هم‌اکنون در حال کار کردن روی فناوری مشابه است و در این زمینه حق امتیازی را به ثبت رسانده است.

حق امتیازی که به نام سامسونگ ثبت شده است نشان می‌دهد که حسگرهای داخلی اسکنر اثر انگشت قادر است حرکات انگشت را تشخیص دهد و از فاصله نزدیک، بدون لمس انگشت عکس‌العمل نشان دهد.

samsung-2

در این فناوری کاربر با حرکت انگشت خود روی بخش مورد نظر به سمت بالا می‌تواند مرورگر دستگاه را باز کند. اگر انگشتان به سمت چپ حرکت کنند بخش مربوط به تماس‌های صوتی باز می‌شوند و اگر انگشتان به سمت راست حرکت کنند، اپلیکیشن مخصوص پیام‌ها باز می‌شود. منابع آگاه می‌گویند این فناوری آینده گوشی‌های سامسونگ را شکل می‌دهد.

حق امتیاز مخصوص این اپلیکیشن حدود یک سال و نیم قبل ثبت شد بود و سامسونگ هم‌اکنون آن را اصلاح کرده است تا بتواند به صورت عملی این فناوری را مورد استفاده قرار دهد. لازم به ذکر است در حال حاضر دو شرکت گوگل و هوواوی گوشی‌هایی را با فناوری مشابه روانه بازار کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا