سازمان ملل: گرسنگی، زندگی میلیون ها نفر را در یمن تهدید می کند

سازمان ملل متحد هشدار داد که میلیون ها نفر در یمن در سایه تشدید بحران و درگیری های مسلحانه با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

موبنا – «مهند هادی» مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا (وابسته به سازمان ملل) گفت که یمن پیش از شروع بحران نیز با کمبود غذا مواجه بود و درگیری هادر این کشور نیز خسارت های زیادی را به ویژه به زنان و کودکان وارد کرده است.

وی افزود: گرسنگی شهروندان یمن هر روز بیشتر می شود و مردم این کشور هر گونه عامل برای بقاء را از دست داده اند و میلیون ها نفر بدون دریافت کمک های خارجی نمی توانند به زندگی خود ادامه دهند.

برنامه جهانی غذا در مورد وضعیت وخیم امنیت غذایی و تشدید میانگین سوء تعذیه در میان کودکان یمن به ویژه در مناطقی که دسترسی به آن سخت است، هشدار داد و افزود: نبود امنیت، دستیابی به برخی مناطق را دشوارتر کرده است.

هادی ادامه داد: یک نسل ممکن است به طور کامل به علت گرسنگی دچار مشکل شود و ما به نیاز بالا بردن سطح کمک ها، اعم از کمک های غذایی و کمک های دارویی به شمار زیادی از مردم در زمان مناسب داریم.

وی عنوان کرد: ما از جامعه بین الملل خواهان حمایت از ملت یمن هستیم و باید نیازهای اساسی خانواده های نیازمند را برطرف کنیم، ولی متأسفانه در حال حاضر مجبور به کاهش سبد غذایی و تقسیم کمک های در میان تعداد خانوارهای بیشتری هستیم.

حمله همه جانبه عربستان به همراه ائتلافش به یمن در ماه مارس ۲۰۱۵ (ششم فروردین ۹۴) برای حمایت از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن آغاز شد که تاکنون نتیجه ای جز ویرانی تاسیسات زیر بنایی و اماکن غیرنظامی یمن و کشته یا زخمی شدن هزاران تن نداشته است.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا