رایزنی ۳ جانبه ظریف، لاوروف و معلم جمعه در مسکو

وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه به منظور بررسی آخرین تحولات سوریه و منطقه فردا (جمعه) در مسکو به مذاکره می‌نشینند.

موبنا – وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه فردا (جمعه) در مسکو آخرین تحولات منطقه و سوریه را بررسی خواهند کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفر چند ساعته خود به مسکو پیش از ظهر فردا (جمعه) و دیداری دوجانبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز خواهد داشت و پس از آن نشست سه‌جانبه وزرای خارجه سه کشور برگزار خواهد شد.

ظریف در ٢۵ دی ماه ٩٢ نیز سفری به دمشق داشت و در پایان سفر ولید معلم نیز به همراه ظریف به مسکو رفت و نشستی سه‌جانبه درباره سوریه با حضور وزرای خارجه سه کشور در مسکو برگزار شد.

وزرای خارجه ایران و روسیه در این دیدار به گفت‌وگو و رایزنی در خصوص مناسبات دوجانبه خواهند پرداخت و عصر جمعه ظریف مسکو را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز موضوعات این نشست را بحث و گفت‌وگو در مورد حل و فصل مسائل سوریه و اوضاع عراق عنوان کرد و اظهار داشت: بحث اصلی در مورد اوضاع سوریه و گسترش تعهد سه کشور سازش‌ناپذیر در مبارزه با تروریست، ارائه توقف جنگ، پایان دادن هر چه سریع‌تر به وضعیت نابسامان غیرنظامیان، راه حل مناسب برای مشکلات انسانی و راه‌اندازی یک فرآیند سیاسی بر اساس حقوق بین‌المللی شناخته شده است.

ولادیمر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) در نشستی در خصوص بحران سوریه تأکید کرد: غرب تاکنون جبهه متحدی برای مبارزه با تروریسم در سوریه تشکیل نداده و تنها اقدامش به راه انداختن خونریزی در این کشور خاورمیانه است.

وی در ادامه گفت: پیشنهاد ما برای تشکیل یک جبهه متحد برای مبارزه با تروریسم نادیده گرفته شد و تلاش برای توافق با دولت آمریکا درباره سوریه با شکست مواجه شد.

پیش از این نیز در ۲۴ مهر ماه سال جاری نشست بین‌المللی با موضوع حل بحران سوریه در لوزان برگزار و در این نشست چهار ساعت و نیم درباره ابعاد انسانی، سیاسی و امنیتی بحران سوریه بحث و گفت‌وگو شد.

در این نشست علاوه بر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وزرای خارجه روسیه، آمریکا، ترکیه، عربستان، قطر، عراق، مصر و قطر و استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه حضور داشتند.

معاونان وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه نیز ١٣ مرداد ٩۴ در تهران نشستی سه‌جانبه برگزار کردند.

همچنین در خرداد ماه سال جاری نشستی سه‌جانبه ویژه مبارزه با تروریسم در سطح وزرای دفاع ایران، روسیه و سوریه در تهران برگزار شد.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا