چینی ‌ها برای مصر پایتخت جدید می سازند (+عکس)

دولت مصر قصد دارد عنوان پایتختی را از شهر قاهره بگیرد و در این راستا قرار شده است چینی‌ها پایتخت جدید این کشور را بسازند.

موبنا – انتخاب شهر جدید به عنوان پایتخت مصر یک گام به واقعیت نزدیک‌تر شد و مراکز توسعه‌دهنده چینی اعلام کردند که برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این پروژه بزرگ را به انجام رسانده‌اند.

شرکت توسعه زمینی چین (CFLD) موافقت کرد برای ساخت این شهر که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. این خبر پس از برگزاری مدیرعامل شرکت مذکور با «عبدل فتاح السیسی» رئیس جمهور مصر منتشر شد.

خبرگزاری سی‌ان‌ان در حالی این مطلب را منتشر کرد که پیش از این قرار بود یک شرکت چینی دیگر هم ۱۵ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و به عبارت دیگر، فاز نخست پایتخت جدید مصر با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد دلار دایر شود.

طرح جابه‌جایی پایتخت مصر نخستین بار در مارس ۲۰۱۵ اعلام شد و مقامات دولتی این کشور اعلام کردند که به دنبال افزایش جمعیت، آلودگی هوا، و افزایش قیمت خانه در قاهره ترجیح می‌دهند پایتخت جدید احداث کنند.

هم‌اکنون روی سایت اینترنتی مربوط به این پروژه اعلام شده است: «قاهره همواره در طول تاریخ موفقیت‌های خود را به عنوان پایتخت مصر به ثبت رسانده است. ولی هم‌اکنون موقع آن فرا رسیده تا یک شهر جدید جایگزین قاهره شود».

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا