هشدار امنیتی سفارت آمریکا در آنکارا به شهروندان خود

سفارت آمریکا در آنکارا با انتشار اطلاعیه ای ضمن هشدار از شهروندان خود در ترکیه خواست که از حضور در مناطق پرجمعیت این کشور خودداری کنند.

موبنا – در اطلاعیه ای که تحت عنوان پیام برای شهروندان آمریکایی، از سوی سفارت آن کشور در آنکارا صادر شد، آمده است: احتمال بروز ناآرامی در تظاهراتی که تحت عنوان تظاهرات صلح قرار است در سالروز جمهوری ترکیه در ۲۹ اکتبر ( روز شنبه) در ازمیر برگزار شود، وجود دارد، لذا توصیه می شود، شهروندان از حضور در مناطق شلوغ خودداری کرده و ملاحظات امنیتی را مد نظر داشته باشند.

هشدارها و اطلاعیه های امنیتی نمایندگی های سیاسی آمریکا در ترکیه بویژه در یک و نیم سال اخیر که این کشور با چندین حمله انتحاری و تروریستی خونین در شهرهای بزرگ روبرو بود، در رسانه ها، خبر ساز شده است.

هشدارهای امنیتی آمریکا در گذشته پیش از بروز حوادث تروریستی، موجب بروز گمانه زنی هایی در خصوص مطلع بودن سرویس های اطلاعاتی آمریکا از رویدادهای محتمل در این کشور شده است.

استانداری آنکارا اخیرا اعلام کرد که با ملاحظات امنیتی بمدت دو ماه برگزاری هرگونه اجتماع ،تظاهرات و راهپیمایی در سطح پایتخت ترکیه را ممنوع کرده است.

این اقدام با توجه به اینکه طبق عرف، همه ساله در سالروز جمهوری در ترکیه راهپیمایی برگزار می شود، با واکنش احزاب مخالف و طرفداران نظام لائیک ترکیه روبرو شده است.

این مخالفان که باور دارند حزب حاکم آک، در صدد تضعیف نظام لائیک این کشور می باشد، تاکید کرده اند در روز جمهوری راهپیمایی خود را انجام خواهند داد.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا