آیفون ۷ در مقابل Pixel گوگل: کدام یک بهتر سلفی می‌گیرند؟ (+عکس)

برخی کارشناسان می‌گویند نخستین عکس سلفی تاریخ به سال ۱۸۳۹ میلادی برمی‌گرد که در آن مردی به نام «رابرت کورنلیوس» در کتابخانه کنگره آمریکا از خود عکس گرفت. این طور که در تاریخ ثبت شده است، او حدود ۱۵ دقیقه روی صندلی نشست تا بتواند از خود عکس بگیرد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – این روزها تهیه عکس سلفی بسیار آسان شده است و هر روز میلیون‌ها سلفی روی اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود. در این میان دو گوشی هوشمند قدرتمند آیفون ۷ و Pixel گوگل خدمات ویژه‌ای را در این زمینه ارایه می‌دهند.
گوشی هوشمند آیفون ۷ به دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی مجهز شده است و گوشی هوشمند Pixel گوگل نیز دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را شامل می‌شود. کارشناسان برای آنکه تفاوت کیفیت دوربین سلفی با این دو گوشی هوشمند را دریابند، با هر دو دستگاه در شرایط مشابه عکس گرفتند.
نتیجه این آزمایش نشان داد عکس سلفی هر دو دستگاه بسیار شفاف و واضح بود و البته کیفیت رنگ‌ها در این دو عکس با یکدیگر تفاوت داشت. گوشی هوشمند Pixel گوگل رنگ قرمز را بهتر نمایش داد و باعث شد در عکس نهایی قرمز بیشتر به چشم بخورد.
در مقابل، عکس گرفته شده با گوشی هوشمند آیفون ۷ به رنگ زرد نزدیکی بیشتری داشت. در مجموع هر دو عکس قابل قبول بودند و کیفیت بالایی داشتند.
در دومین عکس مشخص شد سلفی گرفته شده با آیفون ۷ وضوح کامل را ندارد و در مقابل زمانی که در شرایط مشابه با Pixel گوگل عکس سلفی گرفته شد وضوح تصویر بسیار بهتر بود. در هر دو عکس نور خورشید از قسمت پشت می‌تابید.
سومین سلفی با این دو گوشی هوشمند در حال حرکت گرفته شد و کیفیت رنگ‌ها تغییر کرد. سلفی گرفته شده با Pixel گوگل در این شرایط متمایل به رنگ ارغوانی بود و سلفی گرفته شده با آیفون گرم‌تر و البته زردتر به نظر می‌رسید.

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا