حسن بیادی: نتیجه از الان مشخص است، هر کس مقابل «روحانی» بیاید، خودزنی کرده

حسن بیادی دبیر کل جمعیت آبادگران ، از حامیان سابق احمدی نژاد است که به فراخور زمان،‌ از چهره های مختلفی حمایت کرده است.

موبنا – در ایام شهرداری احمدی نژاد، حامی او بود و در انتخابات ۸۴ به ستاد وی پیوست، اما در آغاز راه دولت و پس از تشکیل کابینه و انتخاب مدیران، کم کم به مخالف جدی او بدل شد.بیادی اما، آن ایام عضو شورای شهر بود، پس بهتر دید که حامی شهردرای بعدی تهران باشد، آن فرد نیز کسی نبود جز «محمد باقر قالیباف». با این حال، پس از عدم حضور بیادی در لیست مورد حمایت شهردار تهران در انتخابات شورای شهر پیشین، بار دیگر نوک پیکان انتقادات خود را متوجه قالیباف رد و بعضاً انتقادات تندی نثار او کرد و حتی از افشاگران ماجرای جنجالی “هزار میلیارد تومان هزینه فاقد در شهرداری تهران” بود.

به گزارش انتخاب، بیادی اما این روزها به حامی ششدانگ قالیباف بدل شده است و می گوید: توجه داشته باشید که در زمان تحریم شدید استکبار جهانی و با آن نابسامانی اقتصادی و اجتماعی ، شهرداری و مجموعه مدیریت شهری تهران طی ۱۳ سال توانسته اند حداقل ٧٠ در صد از برنامه های خود را محقق کنند و کلان شهری مانند شهر تهران را بخوبی اداره کنند.

نائب رییس سابق شورای شهر تهران در خصوص احتمال روند اجماع اصولگرایان در انتخابات پیش رو گفت : با توجه به انتخابات سال ۹۲ و همچنین مجلس در سال ۹۴ ،‌گروه های اصولگرایی که بیشتر به باند شبیه بودند طوری عمل کردند که نتایج مطلوبی نگرفتند.

بیادی افزود: این گروه ها، هیچ پاسخ قانع کننده ای هم برای سوالات بحق جامعه بزرگ اصولگرایی نداشتند و حتی تحلیل های کسانی را که درست و اثرگذار میتوانست باشد را توجه نکردند آنهم بدلیل اینکه قدرت و ثروت باد آورده توهم دانای برای دوستان نموده است.

وی با مثال آنچه در ائتلاف ۲+۱ اصولگرایان اتفاق افتاد، ادعا کرد که در حق قالیباف «بی مهری» شده است و افزود: این درحالی بود که هر سه ماندند و به نفع کسی که در نظرسنجی ها آمار بیشتری داشت کناره گیری نکردند.

بیادی با بیان این مطلب که «هر کسی حاضر نیست در این دوره نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود» ، خطاب به تصمیم گیران اصولگرایان گفت: اگر تحلیلشان بر این است که روحانی موفق نبوده و نتوانسته خواسته های مردم و نظام را برآورده کند، پس باید کسی را بیاورند که یارای رقابت با روحانی را داشته باشد و ظرفیت و علاوه بر آن مقبولیت لازم را هم داشته باشد.

او با بیان اینکه الان کسانی که مطرح هستند هیچ کدام در بین مردم جایگاه ویژه ای ندارند تاکید کرد: به زور هم نمیشود برای کسی جایگاه ساخت.

او در خصوص شروط سایر گروه های اصولگرا برای معرفی کاندیدا نظیر موتلفه و پیروان خط امام که هر کدام گفته اند «همه جریانات اصولگرایی باید از کاندیدای ما حمایت کنند» گفت : پیش از انتخابات برای جلب نظر مردم و بسترسازی برای پرشور شدن انتخابات نظر زیاد میدهندُ ولی باید دید کدام نظرمقبول خواستگاههای مردم است.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان در خصوص شرط باهنر برای کاندیدای آینده اصولگرایان در انتخابات که گفته بود نباید سابقه شکست در دوره های قیلی را داشته باشد نیز گفت : شرط آنها این است، ولی مردم منتظر شرط آنها نمی مانند . مردم به کسی رای میدهند که واقعا بتواند خدمت کند.

او افزود : کسانی که چنین ادعاهایی میکنند، هیچ نمایندگی ای از سوی اصولگرایان ندارند. باهنر میتواند بگوید «جبهه پیروان» ولی نباید بگوید «اصولگرایان» . موتلفه به اسم موتلفه میتواند کاندید مشخص کند و حق قانونی و طبیعی آنهاست . اما اگر قرار باشد از بین اصولگرایان کاندیدایی را مشخص کنند باید همه جمعیت ها و احزاب اصولگرا حضور داشته باشند نه فقط از بین گروهها و کسانی که متصل به قدرت و ثروت اند.

بیادی افزود: در صورت عدم خضور قالیباف تاکید میکنم که نتیجه ار الان مشخص است . هر کس بیاید خودزنی کرده است.

بیادی در پایان در خصوص نظرات جبهه پیروان و اینکه گفته شده قرار است کاندیدای نهایی اصولگرایان در اجماعی بین جبهه پیروان و جامعه روحانیت انتخاب شود نیز گفت: اینها میتوانند به اجماع برسند و همانطورکه قبلا بیان داشتم حق قانونی و طبیعی آنهاست ولی از طرف جامعه بزرگ اصولگرایی نمی توانند تصمیم بگیرند و حرفی بزنند .

جامعه اصولگرایی بالای صد گروه را در برمیگیرد. در نتیجه بهتر است که این تصمیم در جمع بزرگتری از احزاب و گروه های اصولگرا گرفته شود و توجه داشته باشیم که وابسته کردن جامعه بزرگ و محترم روحانیت به یک قشر خاص که نوعاً وابسته به باندهای قدرت وثروت هستند نتایج مطلوبی را در آینده به دنبال نخواهد داشت .

 منبع: انتخاب

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا