پرمصرف‌ترین ماده مخدر در آلمان

برای اولین بار مصرف کوکائین در آلمان در سال ۲۰۱۵ از سایر مواد حتی حشیش پیشی گرفت. دلیل این امر ساده بودن راه ورود این ماده مخدر به اروپا عنوان شده است.

موبنا – به گزارش دویچه وله، تقاضا برای مصرف کوکائین در آلمان به بالاترین حد خود رسیده است. در سال ۲۰۱۵ سه و نیم تن کوکائین در آلمان به فروش رفته است. این میزان دو برابر میزان فروش این ماده در سال قبل‌تر است و تا کنون در این کشور سابقه نداشته است. مصرف کوکائین حتی از حشیش که تاکنون پرمصرف‌ترین ماده مخدر در آلمان بوده نیز پیشی گرفته است.
بنا بر گزارشی که روزنامه “دی ‌ولت” منتشر کرده است، مصرف این ماده مخدر دیگر تنها مخصوص ثروتمندان یا اشخاص معروف نیست بلکه طبقه متوسط شاغل نیز به مصرف آن روی آورده‌اند.

تحقیق روزنامه‌نگاران “دی ‌ولت” همچنین نشان می‌دهد که مصرف این ماده مخدر دیگر مانند سابق تنها در آخر هفته‌ها صورت نمی‌گیرد بلکه بیشتر در وسط هفته انجام می‌شود.

ورود کوکائین به اروپا در کارتن‌های موز

۹۰ درصد مواد مخدری که از امریکای جنوبی به اروپا قاچاق می‌شود توسط کشتی‌های باری حمل می‌گردد. بیش از همه کشتی‌هایی مورد توجه قاچاقچیان هستند که موز حمل می‌کنند.

ماموران مبارزه با مواد مخدر در بنادری مثل روتردام، هامبورگ و آنت‌ورپن با وجود آگاهی از اینکه مواد قاچاق اغلب در میان کارتن‌های موز پنهان شده‌اند، نمی‌توانند کار زیادی برای کشف مواد مخدر قاچاق انجام دهند. با هر کشتی باری حدود ۸۰ هزار کارتن موز وارد می‌شود که کنترل همه آنها تقریبا غیرممکن است. در ضمن موزهایی که کارتن آنها باز و کنترل می‌‌شوند باید دور ریخته شوند و این مسئله کار ماموران گمرک را سخت‌تر می‌کند.

در حقیقت می‌توان گفت که شانس نقش زیادی در کشف کوکائین در میان کارتن‌های موز دارد. در بسیاری مواقع، زمانی که ماموران مبارزه با قاچاق در یک بندر مترصد کشف مواد هستند، یک محموله سنگین مواد مخدر از بندر دیگری وارد اروپا می‌شود؛ جایی که آنها اصلا انتظارش را نداشته‌اند.

این اتفاق یک بار در ماه مه سال ۲۰۱۵ افتاد. در آن زمان پلیس بر اساس یک گزارش، تمام بارهای میوه فروشگاه آلدی را برای کشف ۳۸۶ کیلوگرم کوکائین بازرسی کرد اما بعد مشخص شد که مقصد مواد مخدر در آخرین لحظه تغییر کرده و این مواد به بندر دیگری ارسال شده است.

قیمت هر گرم کوکائین مصرفی ۱۰۰ یورو

قیمت هر کیلو کوکائین خالص به طور متوسط حدود ۳۵ هزار یورو است. این قیمت البته در فصل‌هایی از سال مثل ایام کریسمس و سال نو به شدت بالا می‌رود و در تابستان سیر نزولی پیدا می‌کند و به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.

مصرف‌کننده کوکائین برای هر بار مصرف بسته‌ای را می‌خرد که تنها ۱۵ درصد آن کوکائین خالص است و بقیه مواد افزودنی و غالبا صنعتی است. قیمتی که هر مصرف‌کننده برای کوکائین می‌پردازد برای هر گرم حدود ۱۰۰ یوروست.

بعد از آنکه کوکائین خالص به اروپا می‌رسد، قاچاقچیان محلی آن را با مواد مختلفی بسته به محل مصرف مخلوط می‌کنند. خالص‌ترین ترکیب کوکائین که به ۱به ۱معروف است حاوی ۵۰ درصد کوکائین است. فروشندگان این ماده از این کار سودی حداقل ۱۰۰ درصدی به دست می‌آورند.

کوکائین یک به یک سپس بین فروشندگان خرده‌پا توزیع می‌شود و در این مرحله میزان خلوص آن با افزودنی‌های دیگر به ۲۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. فروشندگان خرده‌پا برای مشتریان ثابت خود این افزودنی‌ها را اضافه نمی‌کنند اما برای خریداران گذری میزان بیشتری افزودنی با کوکائین مخلوط می‌کنند.

کوکائین آمریکای جنوبی تنها به اروپا صادر نمی‌شود بلکه آمریکای شمالی نیز یکی از مهمترین مقصدهای قاچاقچیان است. دوشنبه گذشته ماموران مرزی مکزیک در منطقه تیانا تونلی زیرزمینی به طول ۵۱۵ متر کشف کردند که در عمق هفت متری زمین ساخته شده و ۹۰ سانتیمتر عرض و ۱۲۰ سانتی‌متر ارتفاع داشت.

این تونل مجهز به سیستم تهویه هوا، نورافشانی و ریل بود و از آن برای حمل و نقل مواد مخدر از مکزیک به آمریکا استفاده می‌شد.

قاچاقچیان مواد مخدر از راه‌های دیگری نیز برای نقل و انتقال این مواد استفاده می‌کنند. مثلا چندی پیش ماموران مکزیک در یک تکه پنیر ۱/۹ کیلوگرم ماده مخدر کریستال کشف کردند که لای کاغذ کربن پیچیده شده بود تا بوی آن چندان به مشام نرسد و کشف نشود.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا