ژاپن شرکت‌های خارجی کمک رسان به کره شمالی را تحریم می‌کند

با این حال توکیو تصریح کرده است که حرکت در راستای تحریم چنین شرکت های خارجی که با کره شمالی همکاری می کنند، بخشی از تحریم های شورای امنیت خواهد بود.

موبنا
ژاپن اعلام کرد که شرکت های خارجی در کشورهای مختلف را در صوتی که مشخص شود به کره شمالی کمک کرده‌اند، تحریم می‌کند.

منابع مطلع از ژاپن تصریح کرده اند که این می تواند شامل شرکت هایی باشد که دفاتری در چین و چند کشور دیگر دارند و توکیو در چنین صورتی آنها را در فهرست سیاه خود قرار می دهد.

این اقدام ژاپن احتمالا با انتقاد شدید دولت چین مواجه می شود و پکن آن را نوعی مداخله در امور داخلی خود تلقی خواهد کرد.

با این حال توکیو تصریح کرده است که حرکت در راستای تحریم چنین شرکت های خارجی که با کره شمالی همکاری می کنند، بخشی از تحریم های شورای امنیت خواهد بود.

خبرگزاری کیودو گزارش کرده است که توکیو نگران پیشرفت های هسته ای، نظامی و موشک های بالستیک کره شمالی است و قصد دارد به هر شکل ممکن باعث جلوگیری از تزریق پول به این کشور شود.

دولت ژاپن بر این باور است که راه های درآمدزایی کره شمالی باید مورد شناسایی قرار گرفته و شرکت هایی که با این کشور همکاری می کنند مورد تحریم و در فهرست سیاه قرار گیرند.

پیش بینی می شود که در چنین صورتی شرکت هایی که بخصوص در نواحی مرزی چین با کره شمالی همکاری می کنند از سوی ژاپن تحریم شوند.

شورای امنیت سازمان ملل امسال با صدور قطعنامه ای کره شمالی را به دلیل آزمایش هسته ای تحریم کرد و پس از آزمایش دوم در ماه گذشته میلادی ژاپن، آمریکا و کره جنوبی درصدد تصویب قعطعنامه ای با تحریم های جدید علیه این کشور هستند.

منابع مطلع گفته اند که اگر لازم به تحریم شرکت های خارجی کمک رسان به کره شمالی باشد، دولت مقررات تازه آن را نیز تصویب خواهد کرد.

ژاپن تاکید می کند که شرکت هایی در چین از طریق مرز «داندونگ» در حال کمک رسانی به کره شمالی برای پیشبرد برنامه تسلیحاتی هسته ای این کشور هستند.

چین پیشتر چنین اتهاماتی را تکذیب کرده و افزوده است که قطعنامه های شورای امنیت در باره کره شمالی را مراعات می کند.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا