اسرائیل سفیر خود در یونسکو را فراخواند

رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه سفیر خود در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) را پس از تصویب قطعنامه حفظ میراث فرهنگی فلسطینی ها در قدس شریف، برای رایزنی فرا خواند.

موبنا – خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر گفت: تصمیم گرفتم سفیرمان را برای مشورت و رایزنی فرابخوانم و در مورد اقدام بعدی، تصمیم گیری کنم.

یونسکو در نشست روز چهارشنبه خود، به رغم فشار و لابی رژیم صهیونیستی بار دیگر قطعنامه حفظ میراث فرهنگی فلسطینی ها در قدس شریف را تصویب کرد که بر اساس آن مسجد الاقصی یک مکان عبادی مختص مسلمانان و متعلق به آنها در نظر گرفته می شود.

در این قطعنامه، عبارت «قدرت اشغالگر» که اشاره ای به رژیم صهیونیستی بود، حذف شده تا تصویب آن برای اعضای کمیته میراث فرهنگی یونسکو آسانتر شود.

همچنین ارتباط یهودیان با مسجد الاقصی در این قطعنامه رد شده و این مکان به عنوان مکان عبادی مسلمانان مورد تاکید قرار گرفته است.

قطعنامه مزبور، اقدامات رژیم صهیونیستی در اطراف مسجد الاقصی را «نابودی عمدی» تلقی می کند.

صائب عریقات عضو ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین از تصویب این قطعنامه استقبال کرد و هدف از تصویب آن را، تاکید بر اهمیت بیت المقدس برای ادیان توحیدی شامل اسلام، مسیحیت و یهودیت دانست.

کمیته میراث فرهنگی یونسکو متشکل از ۲۱ کشور عضو، این قطعنامه را که از سوی کویت، لبنان و تونس پیشنهاد شد، تصویب کرد.

این دومین قطعنامه ضد صهیونیستی یونسکو بود که در کمتر از ۱۰ روز تصویب شد و خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا