روسیه در حال آماده شدن برای جنگ هسته‌ای با آمریکاست

در سرتاسر روسیه، ۴۰ میلیون نفر شهروند عادی و پرسنل نظامی به تازگی رزمایش‌های اضطراری با هدف بالا بردن آمادگی خود برای جنگ‌های احتمالی هسته‌ای و شیمیایی انجام داده‌اند.

موبنا – به نقل از بیزنیس اینسایدر، ویدئوهای رسانه‌های روس مردم عادی را نشان می‌دهد که همراه با برخی مقامات و کارکنان بخش‌های مختلف لباس‌های محافظت کننده در برابر مواد خطرناک را بر تن دارند.

هم‌چنین روسیه توانایی‌های هسته‌ای تهاجمی خود را افزایش داده است. از زمان شکست مذاکرات صلح سوریه میان آمریکا و روسیه؛ پوتین یک توافق با آمریکا در راستای کاهش ذخایر پلوتونیوم هر دو کشور را لغو کرده و دلیل آن را اقدامات غیردوستانه آمریکا اعلام کرده است. روسیه موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را به شهر اروپایی خود کالینینگراد مستقر کرده و تهدیدات جدی را نسبت به آمریکا برای اعمال تحریم‌های احتمالی علیه سوریه بر سر حضور در سوریه مطرح کرده است. هم‌چنین رسانه‌های روسی نیز از جملات ضدآمریکایی بیش‌تری در خبرهای خود استفاده می‌کنند.

لوگادکوف، رییس مرکز نظرسنجی لوادا به یک روزنامه روس گفت: بیش‌تر مردم روسیه بر این باورند که هم اکنون جنگ جهانی سوم آغاز شده است؛ اما هم اکنون ما در فاز جنگ سرد هستیم و احتمال تبدیل آن به یک جنگ گرم نیز وجود دارد.

به گزارش بیزنیس ایسنایدر، در سوریه و اوکراین، روسیه دیپلماسی را کناز گذاشته و در راستای مقابله با غرب اقدام نظامی را ترجیح داده است.

نوشته های مشابه

نصب اخیر سیستم موشکی دفاعی روسیه در سوریه شانس مداخله آمریکا بدون دادن تلفات جدی را بسیار کم می‌کند.

هم‌چنین روسیه زرادخانه هسته‌ای خود را طوری طراحی کرده که دارای ابر تسلیحات هسته‌ای است که قدرت و دامنه تخریب این کلاهک‌های هسته‌ای بسیار وسیع‌تر از کلاهک‌های هسته‌ای آمریکاست.

آمریکا همواره بر سیاست پاسخ نظامی متقابل تاکید کرده و هدف آن در اختیار داشتن یک زرادخانه مستقل و کارآمد است که از طریق ایجاد احساس این که هرگونه حمله هسته‌ای به خاک آمریکا توسط مثلث هسته‌ای آمریکا (زیردریایی‌های هسته‌ای، بمب‌افکن‌ها و موشک‌های بالستیک) پاسخ بسیار ناگواری در پی خواهد داشت، از وقوع هر گونه حمله به خاک آمریکا جلوگیری کند.

اما هم اکنون مسکو در تلاش است تا اطمینان یابد که در صورت حمله هسته‌ای همه جمعیت آن از خطر در امان خواهند بود. این در حالی است که با وجود مواضع خصمانه هسته‌ای روسیه؛ توجه آمریکا به مکان دیگری جلب شده است. هم اکنون بمب‌افکن‌های هسته‌ای که موثرترین بخش مثلث هسته‌ای آمریکا هستند در نزدیکی کره جنوبی برای مقابله با اقدامات خصمانه احتمالی کره شمالی قرار دارند.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا