سازمان تامین اجتماعی: فساد ۹۰۰ میلیاردی تنها در ۳ پرونده تامین اجتماعی در دوره قبل

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان را با مشکلات بسیاری تحویل گرفتیم گفت: در دولت قبل تنها در سه پرونده، حجم سوءاستفاده ۹۰۰ میلیارد تومان بود.

موبنا – سید تقی نوربخش در مراسم بزرگداشت سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد، در این باره اضافه کرد: به عنوان مثال فردی در دوره قبل زمینی متعلق به سازمان را به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان را به مبلغ ۹ میلیارد تومان خریده بود و دو سال بعد، ۲۰۰ میلیارد تومان معامله کرد. تنها در سه پرونده، حجم سوءاستفاده ۹۰۰ میلیارد تومان بود.

به وضعیت سلامت در سال ۹۲ و در زمان تحویل دولت توسط دکتر روحانی اشاره کرد و گفت: طبق اعلام وزیر بهداشت وقت، ۵۶ درصد هزینه درمان از جیب مردم پرداخت می شد و این رقم برای بیمه شدگان تامین اجتماعی به ۶۵ درصد می رسید.

وی افزود : در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه آمده است که هزینه های خانمان سوز نباید بیش از یک درصد باشد در حالی که در دوره قبل به هفت درصد رسیده بود و اگر مردم به بیماری جدی مبتلا می شدند از دهک های میانی به سه دهک پایین سقوط می کردند. خرید تجهیزات و لوازم از بیرون بیمارستان هم حکایت خود را داشت .

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دکتر روحانی این درد را درک کرد و سلامت را نه در شعار بلکه در عمل در اولویت قرار داد گفت: با رشد حدود ۲۵ درصدی احداث مراکز درمانی طی ۳ سال اخیر در مقایسه با سال های قبل مواجهیم و ۸۵ درصد بیمارستان های تامین اجتماعی بر اساس اعتبار بخشی وزارت بهداشت درجه عالی و درجه یک دارند.
نوربخش افزود: بیمارستان های خوب تامین اجتماعی تنها در تهران متمرکز نشده اند. همچنین اکثر بیمارستان های افتتاح شده جدید در این دولت در مناطق محروم و دورافتاده هستند که بیمارستان های ایلام، عسلویه و دزفول از این جمله اند.

وی با اشاره به اینکه اکثر پروژه های ما در این دولت کلنگ زده و در همین دولت افتتاح شده اند عنوان کرد: راهبرد این دولت عمل به وعده هاست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره خرید خدمت در بخش درمان نیز گفت: طرح تحول سلامت باید مستمر و پایدار باشد و هر تهدیدی چه به لحاظ ساختار و منابع به ضرر طرح است. ما در منابع و مصارف چالش داریم و راه حل را کنترل مصارف می دانیم. چه بسا اگر پولدار هم باشیم حق اسراف در منابع بخصوص در بخش درمان را نداریم.

نوربخش افزود: کشور طی دو سال اخیر در فشار اقتصادی بود، اما اکنون دریچه هایی گشوده شده و امیدواریم منابع پیش بینی شده کامل تحقق یابد. درباره مصارف نیز باید گفت اگر بویژه در بخش درمان مصارف را مدیریت نکنیم موفق نمی شویم .

وی نظام ارجاع را راهگشای مدیریت مصارف و رضایتمندی مردم دانست و گفت: در طرح پایلوت نظام ارجاع در دو استان کشور علی رغم صرف هزینه بالاتر، رضایت مردم بالا نیست. تا زمانی که خریدار و تولید کننده خدمت و استراتژیست یک دستگاه واحد باشد در امور سلامت توفیق نخواهیم داشت.
نوربخش تاکید کرد: با جابجا کردن ساختمان‌ها و تغییر ساختارها به صورت ناقص مشکل درمان کشور حل نخواهد شد و راهکار، عنایت و توجه به سیاست های ابلاغی رهبری است.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا