تکذیب درخواست هزینه گاز مدرسه از دانش آموزان در آستارا

معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش آستارا گفت: هیچگونه وجهی بابت هزینه گاز مصرفی مدارس از دانش آموزان این شهرستان درخواست نشده و این موضوع تکذیب می شود.

موبنا – سجاد موسوی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مطابق بخشنامه های موجود هنگام نام نویسی دانش آموزان و تا شروع سال تحصیلی، هیچگونه وجهی از اولیاء دانش آموزان در مدارس دریافت نمی شود.

وی اظهار کرد: بعد از آغاز سال تحصیلی با استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان، می توان به جمع آوری کمک های نقدی به صورت اختیاری از دانش آموزان به عنوان مشارکت های مردمی اقدام کرد و در این راستا نیز اجباری وجود ندارد و اولیا در پرداخت وجه، مقدار آن و حتی نپرداختن آن مختار هستند.

موسوی بیان کرد: امروز گاز یکی از مدارس آستارا به علت بدهی قطع شده بود که با پیگیری آموزش و پرورش و همکاری اداره گاز این شهرستان، جریان گاز وصل و مشکل برطرف شد.

وی ادامه داد: پرداخت بهای گاز، یکی از محل های هزینه کرد کمک های مردمی است و احتمال دارد به دنبال تشریح این موضوع در برخی از مدارس از سوی مدیران، شائبه اخذ بهای گاز از دانش آموزان در ذهن برخی افراد ایجاد شده باشد.

امروز برخی از کاربران و کانال های فعال در فضای مجازی، از موضوع اخذ بهای گاز از دانش آموزان در مدارس آستارا ابراز نگرانی کرده بودند.

۱۴ هزار دانش آموز در ۱۳۶ مدرسه دولتی و غیردولتی آستارا مشغول تحصیل هستند و سرمای زودرس، بخاری ها را در مدارس این شهرستان روشن کرده است.

آستارا با ۸۶ هزارنفرجمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا