۲۹پرونده شوهرآزاری در پزشکی قانونی مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت که در نیمه اول امسال ۲۹ فقره پرونده شوهر آزاری در این استان تشکیل شد که ۲۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

موبنا -روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی آمار پرونده شوهرآزادی نیمه اول سال گذشته را ۲۴ فقره اعلام کرد.

وی گفت : در حالی موضوع شوهر آزاری امسال با افزایش مواجه بوده که به طور معمول مردان بابت این موضوع به پزشکی قانونی و دستگاه قضایی مراجعه نمی کنند.

عباسی افزود:همچنین شوهر آزاری بیشتر در قالب پرخاش کلامی بروز می کند و به طور طبیعی در این حالت پزشکی قانونی نمی تواند مرجعی برای تشخیص و تشکیل پرونده باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از میانسالی به عنوان مقطع سنی ای یاد کرد که بیشترین میزان همسر آزاری رخ می دهد.

وی گفت:مشکل همسر آزاری بر خلاف بعضی از پدیده های اجتماعی مانند طلاق در سال های ابتدایی ازدواج کمتر دیده می شود .

رشد چهار درصدی همسر آزاری

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران همچنین گفت که آمار تشکیل پرونده برای همسر آزاری در استان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهار درصد بیشتر شده است.

به گفته عباسی ، در سال جاری یکهزار و ۶۴۲ پرونده همسر آزاری اعم از زن آزاری و شوهر آزاری در پزشکی قانونی مازندران تشکیل شد .

اردیبهشت آرام ترین ماه برای خانواده ها

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران کم ترین میزان تشکیل پرونده همسر آزاری در این استان را با ۲۵۴ فقره مربوط به اردیبهشت ماه اعلام کرد .

وی گفت : ماه مرداد هم با ۲۸۷ فقره پرونده همسر آزاری ، ناآرام ترین ماه در نیمه نخست سال برای خانواده های مازندرانی بود.

به گفته عباسی ، ساری و میاندرود در این مدت با ۴۰۴ فقره پرونده ، رکورددار همسر آزاری در میان شهرستان های مازندران بودند و رامسر و عباس آباد هم به ترتیب با ۱۷ و ۲۴ فقره پرونده ، کمترین میزان همسر آزاری را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت : مراجعه افراد آزار دیده جهت انجام معاینه و تعیین نوع صدمه به پزشکی قانونی ، زمینه مناسبی را برای بررسی های علمی و یافتن راهکار مناسب جهت رفع مشکلات ناشی از همسر آزاری فراهم می کند.

وی بالا بردن سطح فرهنگ ، افزایش مهارت های زندگی و بهبود شرایط زندگی بویژه در بعد اقتصادی را از راهکارهای مهم برای کاهش همسر آزاری برشمرد.

مازندران سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در قالب یک میلیون خانوار در شهرها و روستاهای این خطه شمال کشور سکونت دارند.

بخشی از جمعیت مازندران را افراد غیربومی از فرهنگ های مختلف تشکیل می دهند .

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا